درختان میراثی برای همه نسل‌ها

امام جمعه شهرستان کمیجان گفت: درختان از گذشتگان به ما رسیده و باید برای آیندگان حفظ شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام مقدسی پور امام جمعه شهرستان کمیجان در جمع مدیران این شهرستان در جلسه در س اخلاق با اشاره به احادیث و تاکیدات ائمه بر درختکاری گفت: درختان از گذشتگان به ما رسیده است.

حجت الاسلام مقدسی پور افزود: باید بکوشیم این میراثی که گذشتگان حفظ و حراست کرده اند تا به ما رسیده و به بار نشسته را نگهداری کنیم و ما هم برای ایندگانمان حفظ کنیم که این از بهترین اعمال است.

جلسه درس اخلاق مدیران شهرستان کمیجان به مناسبت هفته منابع طبیعی با محوریت تاکید بر حفظ منابع طبیعی و لزوم فرهنگ سازی عمومی در توسعه درختکاری و حفاظت از طبیعت برگزار شد.

کاشت درخت در دین اسلام بسیار سفارش شده و با گسترش سنت حسنه درختکاری در بین مردم، از محیط زیست که یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به بشر هست، درست حفاظت شود.

در تقویم رسمی کشور ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه هرسال به نام هفته منابع طبیعی و نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند روز درختکاری نامگذاری شده است.

در روز ۱۵ اسفند در مکان‌های تعیین شده نهال رایگان توزیع می‌شود و مردم و مسئولان با حضور در پارک ها، جنگل‌ها و دیگر نقاط به کاشت نهال می‌پردازند و با این رسم نیکو به استقبال سال نو و بهار طبیعت می‌روند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.