اپل باز هم به نقض قانون حریم خصوصی متهم شد

اپل از سوی یک شرکت فناوری فرانسوی، به نقض قانون حفظ حریم خصوصی اروپا متهم شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت France Digitale که حدود ۲۰۰۰ عضو دارد، به تازگی شکایتی هفت صفحه‌ای را به کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی‌ها ارائه داد. استدلال این شرکت برای شکایت از اپل، این است که ممکن است شرکت اپل در حال جمع آوری اطلاعات کاربران برای خدمات ردیابی تبلیغات بدون درخواست مجوز صریح باشد، و از CNIL خواستار تحقیق در این زمینه است.

مخصوصا که این شرکت فرانسوی، فکر می‌کند اپل به طور پیش فرض گزینه "آگهی‌های شخصی سازی شده" خود را در آیفون‌های دارای iOS ۱۴ نصب کرده است. البته اپل واکنشی به این شکایت نشان نداد.

قوانین متفاوت برای شرکت‌های فناوری بزرگ

در حالی که اروپا در حال سخت گیری به شرکت‌های فناوری بزرگ آمریکایی است، نیکولاس برین (Nicolas Brien) مدیر عامل فرانس دیجیتال، هنوز فکر می‌کند قانون برای شرکت‌هایی مانند اپل در مقایسه با دیگر شرکت‌ها متفاوت است. او ادعا می‌کند که سطح کنترل حریم خصوصی اپل و شرکت‌های نوپای فرانسوی و سایر شرکت‌های کوچک یکسان نیست.

اپل باز هم به نقض قانون حریم خصوصی متهم شد

برین گفت: مشکل ما در اینجا این است که شما انتخابی برای موافقت ندارید، چون این مسئله به طور خودکار فعال است و طبق قوانین حریم خصوصی الکترونیکی، این موضوع کاملاً ممنوع است. این شرکت فرانسوی، همچنین اپل را به دلیل شیوه‌های اپ استور در هفته‌های اخیر مورد انتقاد قرار داده و گفته است که این محصولات به شرکت‌های نوپا آسیب می‌رسانند.

برین در انتها گفت: ما دائماً در حال تحقیق و بررسی هستیم. ما نیاز داریم که این رویه متوقف شود. مقررات فنی در درجه اول نباید برای شرکت‌های نوپا باشد. سخنگوی CNIL نیز تأیید کرد که این شکایت را دریافت کرده و قصد دارد در مورد آن تحقیق کند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

برچسب ها: حریم خصوصی ، شرکت اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار