۴ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی بوشهر افتتاح شد

۴ واحد تولیدی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بوشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دو طرح در حوزه فرآوری آبزیان، یک طرح در زمینه تولید لامپ و یک طرح نیز در حوزه سیم و کابل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر راه اندازی شد.

یکی از طرح‌های فرآوری آبزیان که در شهرک صنعتی بوشهر۲ قرار دارد با هدف فرآوری و نگهداری ماهی و تولید انواع غذا‌های آماده و نیمه آماده آبزیان راه‌اندازی شده‌است.

ایجاد این واحد تولیدی با ظرفیت سالانه ۷۰۰ تن، ۶۳ میلیارد و ۵۱۳ میلیون ریال هزینه  داشته و ۲۵ فرصت شغلی فراهم کرده است.


بیشتر بخوانید


واحد دیگر که در زمینه فرآوری و بسته بندی ماهی و میگوی صادراتی فعالیت دارد در ناحیه صنعتی بنه گز واقع شده و پس از گذشت ۱۵ سال تعطیلی با سرمایه ۱۲ میلیارد تومان و ظرفیت تولید سالانه هزار تن به چرخه تولید بازگشته است.

در این واحد تولیدی اکنون ۱۵۰ نفر کار می‌کنند.

یک واحد تولید انواع لوستر و لامپ‌های ال‌ای دی نیز با ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون لامپ و لوستر با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد تومان و ایجاد ۳۰ فرصت شغلی به بهره برداری رسید.

یک طرح توسعه واحد سیم و کابل هم با سرمایه بیش از ۱۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

شناسایی ۱۳ خوشه کسب و کار در استان بوشهر 

مدیرعامل شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر در مراسم افتتاح این واحدهای تولیدی گفت: مطالعاتی درباره بازار کشور‌های هدف صادرات انجام گرفته است تا اطلاعات مورد نیاز صادرکنندگان از بازار‌های هدف در اختیارشان قرار گیرد.

مهدی صفوی همچنین با اشاره به دستاوردهای خوشه صنعتی خرما در بوشهر افزود: در زمان آغاز به کار این خوشه، ۴۳ واحد فرآوری خرما در استان بوشهر وجود داشت، اما این آمار در پایان خوشه به ۸۸ واحد رسید.

او عنوان کرد: صادرات خرمای استان بوشهر نیز با فعالیت خوشه خرما از ۱۳ به ۳۰ هزار تن افزایش یافت و ارزش صادراتی خرمای استان از ۱۴ به ۳۵ میلیون دلار رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر بیان کرد: بعد از خرما خوشه آبزیان تعریف شد که اکنون ۴۲ واحد زیرمجموعه این خوشه در استان فعال است و محصولات صادراتی آن‌ها نیز ۱۵ هزار تن به ارزش ۵۰ میلیون دلار است.

صفوی گفت: با مطالعه مجدد و بروز رسانی اطلاعات در هشت سال اخیر، ۱۳ خوشه کسب و کار در استان بوشهر شناسایی شد.

او عنوان کرد: ارزیابی برخی خوشه‌‎های صنعتی ظرفیت دار در استان بوشهر در دست اجرا است از جمله پرورش طیور و شناورسازی.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.