کاشت پاجوش خرما در خرمشهر

۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خرمشهر زیر کشت پاجوش خرما رفت.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،ناجی شهیب‌زاده مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: پاجوش خرما در سطح ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی غرب کارون، حفار شرقی، شلمچه و جزیره مینو کاشته شد.

او افزود: کاشت پاجوش خرما در ماه‌های بهمن و اسفند انجام شده است و تا اوایل فصل بهار ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهراظهار داشت: پاجوش‌های خرما عمدتاً از نوع استعمران و برحی است که دارای صرفه اقتصادیست و بازار خوبی هم دارد.

او ادامه داد: در سال زارعی جاری ۶ هزار و ۵۰۰ تن خرما از نخلستان‌های خرمشهر برداشت شد که نسبت به تولید پارسال ۶۰ درصد افزایش داشته است.

شهیب زاده با بیان اینکه ۷۰ درصد از نخلستان‌های خرمشهر رقم استعمران است گفت: پارسال  ۱۵۰۰ تن خرما از خرمشهر به کشور‌های اروپایی صادر شد.

او عمده‌ترین ارقام صادراتی خرما از این شهرستان را استعمران و زاهدی بیان کرد و گفت: استعمران، زاهدی، بریم، خضراوی، بلیانی، برحی، قنطار، سویدانی، خصاب، عویدی، لیلوی، دیری، یوزی، شکرا، اشگر، فرسی و حلاوی عمده ارقام خرمای تولیدی خرمشهر هستند.

مرحله نخست تامین، توزیع و کاشت چهارهزار و ۵۰۰ نهال مثمر نخل در شهرستان خرمشهر در قالب پویش ملی درخت‌یاری با حمایت بنیاد علوی از سوی نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان خرمشهر همزمان با روز درختکاری آغاز شده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.