در مراسم چهارشنبه‌ سوری چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد برای پیشگیری از آسیب‌های سوختگی در چهارشنبه سوری توضیحاتی را ارائه داد.

حامد صدیقی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: از روشن‌کردن آتش در مکان مسقف، در نزدیک خودروها، سیم‌های برق، بر روی آسفالت و زیر یا نزدیک درختان پرهیز کنید.

او افزود: در نزدیکی پست‌های برق، ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، پمپ بنزین ها، وسایل نقلیه حامل بنزین و مواد سوختنی، پارکینگ‌های عمومی و معابر باریک آتش‌بازی نکنید.

صدیقی ادامه داد: برای ایجاد آتش، از الکل، بنزین و مواد سریع الاشتعال استفاده نکنید و با مانتو، چادر، شال بلند، لباس گشاد و عینک از روی آتش نپرید.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: از پرتاب وسایل تحت‌فشار (کپسول، اسپری حشره‌کش)، وسایل شیشه‌ای (شیشه آب، آمپول) و قوطی‌های فلزی مثل کنسرو در آتش خودداری کنید، زیرا پس از انفجار، ذرات آن پرتاب شده و ممکن است وارد چشم شود.

او خاطر نشان کرد: از آتش زدن لاستیک، هیزم و کارتن خالی در واحد‌های مسکونی یا در معابر، کوچه و خیابان جلوگیری کنید، چون علاوه بر ایجاد آلودگی‌های شدید در هوا، سایر خطرات را در پی دارد.

صدیقی افزود: هنگام استفاده از فشفشه دستانتان را باز نگه داشته و از جلوی صورت دور نگه‌دارید تا دچار سوختگی نشوند.

او در پایان گفت: هیچ گاه ماده آتش‌زا و منفجره‌ای که یک بار استفاده شده را دوباره استفاده نکنید. داخل آن را نگاه نکنید و به سمت یکدیگر نگیرید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار