تشکیل شورای فرهنگ عمومی در تمامی شهر‌های استان قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در یکصد و سیزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: شورای فرهنگ عمومی در تمامی شهرستان‌ها و شهر‌های استان تشکیل شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در یکصد و سیزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود و به همین منظور و از همان سال‌های اول انقلاب، شورای عالی انقلاب فرهنگ عمومی در سال ۶۳ شکل گرفت و از سال ۶۵ نیز به طور رسمی آغاز به کار کرد.

اسماعیلی اضافه کرد: این شورا از سال ۷۸ فعالیت رسمی خود را در قزوین آغاز کرده و تاکنون نیز ۱۱۳ جلسه نیز برگزار کرده تا جایی که از سال ۹۸ با برگزاری ۱۰ جلسه و ۲۰ دستور جلسه، ۷۶ مصوبه داشته که تاکنون ۶۸ مصوبه آن اجرایی شده است.

او افزود: براساس ارزیابی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، قزوین رتبه دوم را به خود اختصاص داده و در ۹ ماه امسال نیز جایگاه چهارم را داشته و در حوزه اطلاع رسانی نیز رتبه نخست را کسب کرده است.

این مسئول اجرایی با اشاره به مصوبه‌های شاخص صورت گرفته در استان از سوی شورای فرهنگ عمومی، تاکید کرد: تدوین سند توسعه فرهنگ عمومی استان، اندازه گیری سرمایه‌های فرهنگ عمومی استان، اجرای بیانیه گام دوم انقلاب توسط دستگاه‌های اجرایی استان، ساماندهی تبلیغات محیطی شهرها، تقویت و توسعه کانون‌های فرهنگی مساجد، تشکیل کارگروه‌های تخصصی شورا، تشکیل شورا‌های فرهنگ قرآنی، برنامه چهل سالگی دفاع مقدس، تشکیل کارگروه فضای مجازی استان و تشکیل شورای عالی فرهنگ و هنر استان از جمله مصوبات شاخص این شورا بودند.

در ادامه این جلسه از سند توسعه فرهنگ عمومی استان قزوین (فاز اول) و اندازه گیری سرمایه اجتماعی استان و راهکار‌های ارتقا آن رونمایی شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار