راز هدیه ۱۰ میلیاردی جف بزوس

جف بزوس بنیان‌گذار آمازون قصد دارد که تا سال ۲۰۳۰ ده میلیارد دلار به صندوق مبارزه با تغییرات آب و هوا هدیه کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،خبر‌های حاکی از آن است که جف بزوس، متعهد شده که در کمتر از یک دهه آینده و طی یک جدول زمانی تقریباً سریع، مبلغ ۱۰ میلیارد دلار را به صندوق حمایت از زمین بزوس که در زمینه مبارزه با تغییرات آب و هوایی فعالیت می‌کند، هدیه دهد.

در همین رابطه جف بزوس در توییتی گفته است:ما بر عدالت اجتماعی تأکید خواهیم کرد؛ زیرا تغییرات اقلیمی به طور نامتناسبی به جوامع فقیر و حاشیه‌ای آسیب می‌رساند.

در همین رابطه اندرو استیر، مدیرعامل صندوق Bezos Earth گفته است:

راز هدیه ۱۰ میلیاردی جف بزوس

برای افراد نیکوکار فهمیدن این که چگونه مشکلات سخت اجتماعی را حل کنند، نیاز به زمان دارد. آن‌ها به آرامی حرکت می‌کنند تا بتوانند اطمینان حاصل کنند که پولشان به طور مؤثری مصرف می‌شود.

از طرف دیگر دانشمندان می‌گویند زمین با وضعیت تغییرات اضطراری آب و هوا مواجه است. اما این مسئله توسط خیرین نخبه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

افشای این برنامه ضرب‌الاجل ۹ ساله راز چگونگی قصد بزوس برای خرج کردن ثروت خود در راستای منافع عمومی را فاش کرد.

کارشناسان معتقدند، با توجه به منابع مالی بیش از حد بزرگی که در اختیار جف بزوس قرار دارد و همچنین نفوذ و قدرت وی، این که او این میزان از سرمایه خود را صرف امور خیریه می‌کند، اقدام بسیار مهمی است.

جف بزوس که قصد دارد به زودی از مدیر عاملی آمازون کناره گیری کند، و وقت خود را صرف پروژه‌های خیرخواهانه کند، در پستی اعلام کرده که اندرو استیر را به عنوان رئیس صندوق Bezos Earth منصوب کرده است.

تعهد ۱۰ میلیارد دلاری بزوس، بزرگ‌ترین کمک خیرخواهانه در سال ۲۰۲۰ شناخته شد و اولین نوبت کمک مالی به این صندوق به مبلغ ۷۹۱ میلیون دلار در نوامبر سال ۲۰۲۰ به صندوق Bezos Earth پرداخت شده است.

اندرو استیر پس از رسانه‌ای شدن پست جدید خود در توئیتر نوشت:

Bezos Earth با کمک دانشمندان، سازمان‌های غیر دولتی و فعالان بخش خصوصی بر روی فناوری‌های جدید که ما را در مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند، سرمایه گذاری خواهد کرد.

ما بر عدالت اجتماعی تأکید خواهیم کرد. زیرا تغییرات اقلیمی به طور نامتناسب جوامع فقیر و حاشیه‌ای را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

استیر همچنین با اشاره به اهداف توسعه پایدار که کشور‌های عضو سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۵ با آن موافقت کردند، افزود که:

هدف بزوس این است که بین زمان حال تا سال ۲۰۳۰ که بناست اهداف SDG در آن زمان تحقق یابد، در این زمینه هزینه کند.

روش قراردادن محدودیت زمانی برای هزینه کردن کمک‌های خیریه استراتژی است که به تازگی در بین نیکوکاران محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این استراتژی سبب می‌شود که هزینه‌های اهدایی بهتر مدیریت شوند.

هنوز چگونگی ساختار صندوق Bezos Earth مشخص نشده است و هنوز نمی‌توان گفت که این صندوق یک بنیاد خصوصی است، یا یک شرکت با مسئولیت محدود.

فقط تنها چیزی که مشخص است که این صندوق بر روی کمک به سازمان‌های غیر انتفاعی تمرکز خواهد داشت.

اگر ساختار این صندوق یک بنیاد خصوصی باشد، شفافیت بهتری وجود خواهد داشت. زیرا این بنیاد‌ها به صورت قانونی موظف‌اند که اطلاعات خود را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند. اما سایر نهاد‌های خیرخواهانه چنین تعهدی ندارند.

راز هدیه ۱۰ میلیاردی جف بزوس

شایان ذکر است که اندرو استیر پیش از این مدیر عامل مؤسسه منابع جهانی بود که سازمانی غیر انتفاعی است که در ۶۰ کشور جهان شعبه داشته و در زمینه مبارزه با تغییرات آب و هوا، انرژی پاک و کشاورزی پایدار کار می‌کند.

منبع:طلا

انتهای پیام/

برچسب ها: پول ، ثروت ، راز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
مثل ثروتمندهای ایرانی که فقط بلدند جمع کنند !!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
مثل ثروتمندهای ایرانی که فقط بلدند جمع کنند !!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
اللهم عجل لولیک الفرج
الغوث الغوث الغوث
آخرین اخبار