حریم رودخانه‌‌های جم از دست ساخت‌وسازها رها شد

بیش ۶۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع از حریم و بستر رودخانه‌ها و آبراه‌های شهرستان جم آزاد سازی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اداره منابع آب شهرستان جم، آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها یکی از اقدام‌های پیشگیرانه برای مدیریت سیلاب عنوان کرد و گفت: دخل و تصرف در مسیر طبیعی سیلاب به منظور هر گونه بهره برداری اعم از ساخت و ساز خانه و باغشهر، ایجاد واحد‌های تجاری و توسعه کشاورزی ممنوع است و این امر به طور صریح در قانون جرم شمرده شده است.

مهندس حسین طهماسبی افزود: این تصرفات تنها منافع کوتاه مدت عده‌ای اندک را تامین می‌کند، اما در صورت وقوع سیلاب، خسارات جبران ناپذیری را به همه ساکنان مناطق پیرامونی این رودخانه وارد خواهد کرد.

او، شهرستان جم را دارای شرایط خاص جغرافیایی معرفی کرد و ادامه داد: با توجه به ساختار کوهستانی شهرستان جم، مناطق مستعد وقوع سیلاب زیادی در این شهرستان قرار دارد و هرگونه تجاوز به حریم و بستر رودخانه و آبراه‌ها چه در محدوده‌های شهری و چه در خارج از شهرها، احتمال وقوع سیل را تشدید خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره منابع آب شهرستان جم بیان کرد: در همین زمینه در یک هفته اخیر بیش ۶۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع از حریم و بستر رودخانه‌ها و آبراه‌های این شهرستان آزاد سازی شد.

طهماسبی افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون ۳۹ مورد عملیات آزادسازی حریم و بستر رودخانه به مساحت بیش از ۱۲۰ هزار مترمربع در شهرستان جم انجام گرفته است.

او با تشکر از همکاری نهاد‌های مرتبط، صیانت از منابع آب را امری همگانی خواند و گفت: بر اساس ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر رودخانه‌ها و مجاری آبی جزو انفال عمومی و سرمایه‌های ملی تلقی می‌شود و هیچ گونه مجوز ساخت سازه یا کشاورزی در این نقاط صادر نمی‌شود، بنابراین از همه مردم درخواست می‌شود پیش از هرگونه اقدام به ساخت و ساز یا کشاورزی، درباره محدوده حریم و بستر رودخانه‌ها از اداره منابع آب بپرسند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.