روسیه: آمریکا عامل رقابت تسلیحاتی جدید دنیاست

وزارت خارجه روسیه، استقرار موشک‌های میانبرد آمریکا را عامل اصلی به راه افتادن رقابت تسلیحاتی در مناطق مختلف جهان معرفی کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا با استقرار تسلیحات نظامی در نقاط مختلف جهان، بانی رقابت تسلیحاتی تازه است.

وزارت خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد استقرار موشک‌های میان برد واشنگتن در مناطقی همانند آسیا و اقیانوس آرام رقابت تسلیحاتی جدیدی را برانگیخته است.

روسیه و آمریکا از زمان دولت پیشین واشنگتن در خصوص توافق تسلیحاتی تازه با هم دچار اختلاف نظر جدی هستند. پیمان استارت نو که آخرین و تنها پیمان کنترل تسلیحاتی باقیمانده میان آمریکا و روسیه به حساب می‌آمد در ۵ فوریه (۱۷ بهمن) به پایان می‌رسید، اما این دوکشور آن را برای ۵ سال آینده نیز تمدید کردند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در کنفرانس هفتگی خود نسبت به استقرار موشکی آمریکا در ژاپن و منطقه آسیا-اقیانوس آرام هشدار داد و گفت: «اگر آمریکا در این مناطق موشک مستقر کند، روسیه برای دفاع از امنیت ملی خود واکنشی خواهد داشت و این اقدام را تلافی خواهد کرد.»

این مقام روس در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: «استقرار موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد در مناطق مختلف و به‌طور خاص در منطقه آسیا-اقیانوس آرام به معنای شروع دور جدید رقابت تسلیحاتی است که عواقبی غیرقابل باور به‌همراه خواهد داشت.»

او سپس با بیان آن‌که چنین اقداماتی امنیت آمریکا را تضمین نمی‌کند، افزود: «تهدیدات موشکی با اقدامات تلافی‌جویانه مواجه خواهند بود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار