کاهش ۱۰ درجه دمای هوا در استان اصفهان

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی، گفت: دمای هوا در استان اصفهان تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الله علی عسگریان کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: سامانه بارشی در بسیاری از مناطق استان اصفهان تا اواسط روز شنبه فعال است و برف و باران، رگبار و رعد و برق به ویژه غرب و جنوب استان را فرا می‌گیرد.

او با بیان اینکه وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در جنوب و نیمه شرقی استان دور از انتظار نیست، افزود: با توجه به شکل‌گیری طوفان و گرد و غبار در این مناطق، کاهش دید افقی و احتمال آسیب به تأسیسات شهری و کشاورزی و شکستگی درختان فرسوده وجود دارد.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۲ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، گفت: با توجه به کاهش محسوس دما به ویژه به کشاورزان توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارت به محصولات باغی و گلخانه‌ای تمهیدات لازم را در نظر گیرند.

علی‌عسگریان همچنین به میزان بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: بیشترین میانگین بارش از ایستگاه فریدونشهر با ۱.۸ میلی‌متر باران بوده است.

او با بیان اینکه بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان تا فردا صبح بین ۲۰ و سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است، اضافه کرد: بوئین و میاندشت با دمای پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.