برگزیدگان جشنواره ادبی و هنری حماسه مجنون در برازجان تجلیل شدند

برترین‌های جشنواره ادبی و هنری حماسه مجنون در ۱۰ رشته در برازجان معرفی شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جشنواره استانی ادبی و هنری حماسه مجنون با پیام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و تجلیل از برگزیدگان در برازجان به کار خود پایان داد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در پیام خود به این جشنواره، هنر را زیباترین و مؤثرترین شیوه ارائه داشته‌ها و یافته‌های انسان عنوان و تاکید کرده است، دفاع مقدس آموزه‌های بسیاری دارد که حفظ و نشر آن‌ها به شیوه‌ای ادبی و هنری برای هدایت جامعه ضروری است.

او بیان کرده است: حماسه کربلا و قیام بزرگ عاشور به علت حرکت‌های حضرت زینب، ائمه اطهار(ع)، پژوهشگران و هنرمندان در ارائه و انتقال آن زنده مانده است.

امام جمعه بوشهر عنوان کرده است که شهرستان دشتستان در طول تاریخ پرافتخار خود حماسه‌های بزرگی خلق کرده و نشان داده است که متجاوزین توان عبور از این منطقه مهم را ندارند. انگلیسی‌ها چهار بار به استان بوشهر حمله کردند و هر چهار بار وقتی که به دشتستان رسیدند، متوقف شدند.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی بر لزوم معرفی حماسه‌آفرینان این شهرستان تاکید کرد و گفت: نیازمند آثار فاخر درحوزه دفاع مقدس هستیم.در استان بوشهر و شهرستان دشتستان جای کار بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد اما شاهد انجام کار‌های بزرگ نیستیم.

ابراهیم رضایی ادامه داد: در حوزه مقاومت استان بوشهر تاکنون فقط یک سریال تأثیرگذار ساخته شده است. شهدای بزرگی در استان و شهرستان داریم که در اوج ایثار بوده‌اند، ولی کار خوب در این زمینه زیاد نداریم.

او عنوان کرد: در طول تاریخ به اندازه دوران دفاع مقدس این همه ایثارگری از سوی یک ملت به ثبت نرسیده است و وظیفه داریم آن را قدر بدانیم و این حماسه‌های بزرگ را ثبت و حفظ کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم بیان کرد: هر وقت در مسیر شهدا و ولایت حرکت کردیم به موفقیت رسیده‌ایم و هر وقت که فاصله گرفتیم با گرفتاری‌های زیادی روبه رو شدیم.

 عبا س دهقان دبیر جشنواره ادبی و هنری حماسه مجنون هم گفت: در این جشنواره ۴۰۰ نفر از سراسر کشور در ۱۰ رشته هنری و ادبی شرکت کردند که از برگزیدگان تجلیل شد.

در  مراسم پایانی این جشنواره از کتاب قهرمان شهید غلامرضا کرامت یکی از فرماندهان لشکر ۱۹ فجر در دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.