ریگی که در کفش تعمیراتی موبایل بود!

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و ایجاد مزاحمت در شبکه اجتماعی کرده بود خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سرهنگ محمدپور رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: با مراجعه خانمی به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی در شبکه اجتماعی برای او و دخترش مزاحمت ایجاد کرده، رسیدگی به این موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او افزود: طبق اظهارات شاکی مشخص شد او گوشی تلفن خود را برای تعمیرات، در اختیار یکی از مغازه‌های تعمیر موبایل قرار داده و فروشنده پس از دسترسی غیر مجاز به تصاویر خصوصی شاکی، پیشنهاد دوستی با او را عنوان کرده و قصد اخاذی و انتشار تصاویر قربانی را داشته است.

سرهنگ محمدپور اظهار کرد: پس از بررسی کارشناسان پلیس فتا متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی دستور قضایی به همراه کلیه ادله‌های دیجیتالی کشف شده، به این پلیس انتقال داده شد.


بیشتر بخوانید


رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی تصریح کرد: این مجرم سایبری در ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی بود، ولی با مشاهده مستندات و مدارک جمع آوری شده توسط کارشناسان به جرم خود اعتراف کرد و در اظهارات خود بیان کرد که پس از دسترسی به تصاویر قربانی از او خواستم تا با من دوست شود، اما قبول نکرد و با تهدید به انتشار تصاویرش قصد اخاذی از او را داشتم.

او از ارجاع این پرونده به دادسرا خبر داد و گفت: هموطنان دقت داشته باشند وسیله‌ای که دارای حافظه جانبی است را برای سپردن به تعمیرگاه‌های مربوطه از عکس‌های خانوادگی وشخصی پاک کنند و به تعمیرگاه مجاز و قابل اعتماد مراجعه کنند. 

سرهنگ محمدپور ادامه داد: همچنین شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی، موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
ای داد.چرا انقد بی وجدان شدن ادم ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
دیگه نمیشه به هیچکس اعتماد کرد