مصمم به انجام اصلاح ساختار بودجه هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس یازدهم مصمم به انجام اصلاح ساختار بودجه هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش بین المللی بزرگداشت شیخ محمد خیابانی در تالار وحدت دانشگاه تبریز گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ گام‌هایی را برداشتیم، اما یک قدم جدی و اساسی و بستر آن فراهم نبود، چنانچه مجلس در مرحله اول بودجه را تصویب نکرد، اما امور کشور باید با بودجه و تصویب بودجه پیش می‌رفت که با یک دوازدهم و سه دوازدهم مسیر درستی نبود.

او گفت: در هر حال تا جایی که امکان داشت انضباط بودجه، شفافیت بودجه، محرومیت زدایی و اینکه بودجه با اولویت به سمت اشتغال‌زایی، تولید، کمک به معیشت مردم و توجه به سلامت در حوزه‌های مختلف، به ویژه شرایط فعلی پیش برود، این موارد را در اولویت قرار دادیم.

او گفت: در مجلس یازدهم، بین نظارت و قانون گذاری، اولویت را به نظارت دادیم، چراکه قانون‌های خوبی داریم که بسیار موثر هستند که یا اجرا نمی‌شوند و یا بد اجرا می‌شوند، از این‌رو در مجلس یازدهم مصمم هستیم که اولویت را به نظارت بدهیم و از مردم و به ویژه نخبگان جامعه کمک می‌خواهیم تا این موانع را از سر راه برداریم.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه در مجلس دو جهت را برای فعالیت‌هایمان انتخاب کرده و پیش می‌رویم گفت: توجه به رفع تحریم‌ها و خنثی سازی تحریم‌ها دو موضوع اساسی در مجلس یازدهم بوده و برای رفع تحریم‌ها، طرح راهبردی رفع تحریم با تلاش و کار کارشناسی به تصویب رسید و این قانون اثرات و برکاتی جدی برای رفع تحریم خواهد داشت؛ در بحث خنثی سازی تحریم‌ها نیز دو موضوع جدی در دستور کار است که یکی اصلاح ساختار بودجه و دیگری تنظیم برنامه هفتم مبتنی بر همین اصلاح ساختار است.

او با بیان اینکه در راستای رفع مشکلات  بار‌ها تاکید شده که اصلاح ساختار بودجه شکل بگیرد و ناترازی که در بودجه ساختاری و عملیاتی وجود دارد اصلاح شود گفت: در دهه اخیر به این موضوع توجه نشده و نیازمند وقت است که این کار با پختگی انجام شود.

قالیباف گفت: وظیفه داریم کشور را مبتنی بر همین سنت‌های الهی و مردم‌باوری مدیریت کنیم و امور را پیش ببریم هر کجا که از این دو موضوع سنت‌های الهی و مردم‌باوری فاصله گرفتیم آسیب دیدیم و هرکجا بر طبق این الگو‌ها رفتیم  موفق شده‌ایم.

او با تاکید بر اینکه ما در مجلس یازدهم که یک مجلس انقلابی است تلاش خواهیم کرد تا با یک زیست مومنانه، روحیه انقلابی و وحدت و با تکیه بر سنت‌های الهی و مردم باوری حرکت کنیم گفت: مردم باوری یعنی اجازه دهیم مردم در تمام شئون نقش داشته باشند و اجازه دهیم مردم خود اقتصاد را اداره کنند؛ چنانچه در هر حوزه‌ای از اقتصاد موفقیتی بوده  می‌بینیم که مردم در میدان بوده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار