افزایش ۵۴ درصدی درآمد پست آذربایجان غربی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ۵۴ درصدی درآمد پست آذربایجان غربی خبر داد و گفت: با شیوع ویروس کرونا و الزام فاصله گذاری اجتماعی و تغییر الگوی زندگی آمار مرسولات پستی به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار کرد:در یک سال گذشته بیش از دو میلیون و ۲۳۰ اقلام مرسوله و بیش از سه میلیون و ۵۴۰ اقلام وارده داشتیم که در بخش مرسولات ۱۴۰ درصد و در بخش اقلام وارده به استان ۱۶۹ درصد افزایش را شاهد هستیم.

او افزود: افزایش چشمگیر مرسولات و اقلام ورودی به استان باعث به وجود آمدن چالشی در بحث توزیع و دریافت آن‌ها شد که با افزایش شیفت کاری و صدور مجوز به شرکت‌های خصوصی موضوع مدیریت شد.
جلیلی نژاد اضافه کرد:در راستای توسعه خرید اینترنتی پست استان نسبت به تجهیز ۱۲۵ نامه رسان به دستگاه ام پوز جهت وصول هزینه‌های پستی از طریق کارت اعتباری اقدام کرده که این موضوع در بحث توسعه تجارت الکترونیک با توجه به شرایط کرونایی موثر است.

جلیلی نژاد در خصوص اجرای طرح جی نف و بهنگام سازی کد پستی ۱۰ رقمی بیان کرد:در سطح استان ۱۰۰ درصد مناطق شهری و روستایی بهنگام سازی شده است، اما در برخی از مناطق روستایی در بحث ژئوکد بعلت عدم لحاظ در نقشه پارسل به طور کامل این طرح تحقق نیافته است که در سال آتی برای تحقق آن در تمام روستا‌ها برنامه ریزی شده است.

وی جی نف (GNAF) را امکانی برای بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن در کشور دانست و گفت:در راستای اجرای تفاهم نامه فی مابین اداره کل ثبت اسنادو املاک و دفاتر ثبت اسناد با پست استان، سیستم مکانیزه ارسال مدارک از طریق اتوماسیون و صدور سند مالکیت تک برگی توسط اداره کل ثبت اسناد و توزیع آن توسط همکاران نامه رسان در سطح شهرستان ارومیه راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.