ملی پوش والیبال ایران: امیدوارم توانسته باشم خودم را به آلکنو ثابت کنم

توخته گفت: در لیگ قهرمانان اروپا سعی کردم بازی‌های خوبی انجام دهم تا بتوانم خودم را به سرمربی تیم ملی ثابت کنم.

امیرحسین توخته ملی پوش والیبال کشورمان در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حضور در لیگ قهرمانان والیبال اروپا و سرمربیگری آلکنو در تیم ملی والیبال ایران توضیحاتی را بیان کرد.

سالی که گذشت برای والیبال رو چطور دیدید و حضور در والیبال اروپا برای تو چگونه بود؟

سال خوبی برای من بود چرا که تجربه‌های بزرگی چه از لحاظ تاکتیکی و چه از نظر حضور در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا که در سطح بالایی برگزار می‌شوند، کسب کردم. شرایط کرونا برای ورزش تجربه بزرگی بود، خودم هم به این ویروس مبتلا شدم. مدتی از تمرینات دور بودم و بعد از گذراندن قرنطینه به تمرینات بازگشتم. بعد از مدت‌ها هم با تمرینات به آمادگی رسیدم و در ترکیب تیم قرار گرفتم و در ادامه رقابت‌ها حاضر شدم.

تجربه جدید من در اروپا حضور در لیگ قهرمانان اروپا بود. همگروهی با تیم بزرگی مثل زنیت کازان در لیگ قهرمانان والیبال اروپا که زیر نظر آلکنو است اتفاق بزرگی برای من بود. سعی کردم در لیگ قهرمانان اروپا بازی‌های خوبی از خودم به نمایش بگذارم تا بتوانم خودم را به آلکنو ثابت کنم و به اردوی تیم ملی دعوت شوم. حضور در المپیک که یکی از مهم‌ترین رقابت‌های جهانی محسوب می‌شود برای من مهم است. دوست دارم در المپیک توکیو هم برای ایران بازی کنم.

آلکنو به عنوان سرمربی در تیم ملی می‌تواند به والیبال ایران در المپیک کمک کند؟

با شناختی که از آلکنو پیدا کرده ام مطمئنم که او می‌تواند به والیبال ایران کمک بزرگی کند چرا که مربی بزرگی است. از همه چیز مهم‌تر تجربه آلکنو است. قهرمانی‌های متعددی که او کسب کرده قابل توجه است و قطعا این تجربه به تیم ملی در المپیک کمک خواهد کرد. امیدوارم حضور آلکنو برای ما خوش یمن باشد و بتوانیم در المپیک عملکرد خوبی داشته باشیم و روی سکو برویم.

برنامه خودت برای آینده چیست؟

هدف من پیشرفت در والیبال اروپا است و می‌خواهم خودم را از هر لحاظ تقویت کنم تا بتوانم به جمع بهترین‌های والیبال دنیا ملحق شوم. باید خوب بازی کنم و خوب بجنگم تا جایگاه اصلی خودم را پیدا کنم. در حال حاضر هم برای فصل آینده پیشنهاد‌های زیادی دارم، اما هنوز در این خصوص تصمیمی نگرفته ام. تمام تمرکزم روی خوب بازی کردن در تیم والیبال آچه هاوالی است تا بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم.

شرایط در اروپا برای شما محیا بود؟

زمانی که به اسلوونی رسیدم احساس تنهایی می‌کردم هم از لحاظ روحی و هم از روانی، اما با وجود آکو کریمی به عنوان مربی در تیم آچه‌هاوالی رفته رفته شرایط آسان و دریچه پیشرفت برای من در اسلوونی باز شد و توانستم رشد کنم. کریمی یکی از بهترین‌های این رشته است چرا که تحصیلات آکادمیک رشته والیبال را گذرانده است. کریمی به من کمک‌های زیادی کرد. خوشحالم که امسال در کنار او بودم. تجربه‌های زیادی کنار او کسب کرده ام. کریمی راه پیشرفت در اروپا را هم برای من هموار کرد و مطمئنم می‌توانم بیش از پیش رو به جلو حرکت کنم.

در تیم آچه‌هاوالی آکو کریمی مربی است و عملکرد خوبی را هم داشته است. حضور مربیان ایرانی در والیبال اروپا را چطور می‌بینید؟

والیبال ایران باید به مربیان خود اعتماد کند و به آنها بهاء بدهد. والیبال ایران این پتانسیل را دارد که مربیان خوب و درجه یکی را به اروپا صادر کند و روند رشد والیبال را در ایران سرعت بخشد، اما در شرایط کنونی حمایت‌ها از مربیان ایرانی ۱۰۰ درصد نیست و همین امر باعث دلسردی مربیان برای کار در اروپا می‌شود. موفقیت در اروپا برای مربیان ایرانی دور از دسترس نیست.کریمی به غیر از جایگاه مربیگری خود ارتباط‌ نزدیکی با بازیکنان برقرار می‌کند. هر بازیکنی دوست دارد برای این نوع  مربیان با تمام توان در زمین بازی کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.