امام جمعه تبریز:

شبکه‌های استانی تقویت کننده ارزش‌های اسلامی هستند

نماینده  ولی فقیه در آذربایجان شرقی نقش شبکه‌های استانی را در تقویت و تعمیق ارزش‌های اسلامی  ملی و منطقه‌ای مهم دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده  ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با قائم مقام سازمان صداوسیما در تبریز با اشاره به اینکه شبکه‌های استانی در بیان مسائل و تقویت فرهنگ استان‌ها موثر بوده است گفت: این شبکه ها توانسته اند در کنار شبکه‌های ملی در ایجاد وحدت و همدلی اقوام نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

او گفت: شبکه‌های استانی با تهیه فیلم ها و سریال‌های فاخر فرهنگ، آداب و سنن مناطق مختلف کشور را به خوبی به تصویر کشیده اند و با استفاده از ظرفیت هنرمندان استان‌ها و پخش آن در شبکه‌های ملی باعث تقویت ارزش‌های ملی و منطقه‌ای شده اند.

امام جمعه تبریز ساخت سریال جلال در شبکه استانی سهند را نمونه بارز توانمندی مراکز صداوسیمای استان‌ها دانست و گفت: شبکه استانی سهند در این سریال ضمن تبیین نقش و جایگاه آذربایجان در دوران انقلاب اسلامی توانسته است هنرمندان این استان را در کنار هنرمندان ملی به جامعه معرفی کند و این یعنی وجود ظرفیت بالای هنرمندان و توان فیلم سازان استان‌ها که می‌توانند به عنوان بازوی قوی شبکه‌های ملی نقش خود را ایفا کنند.

او  بر ضرورت تقویت توان فنی و تجهیزاتی شبکه‌های استانی تاکید و ابراز امیدواری کرد: با تعامل خوب مدیرکل مرکز با سازمان‌ها و نهاد‌ها این نقیصه رفع شود تا هموطنان این دیار بتوانند برنامه‌های شبکه استانی را با کیفیت عالی دریافت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم قائم مقام صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اهتمام این سازمان برای بهره گیری از ظرفیت استان‌ها در تقویت فرهنگ‌ها و اقوام ایرانی گفت: ساخت سریال‌های جلال در آذربایجان شرقی و نون خ در کردستان و دیگر آثار فاخر در سال‌های اخیر نشانگر توجه جدی رسانه ملی در بهره مندی از توان هنرمندان استان‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم همچنین به پروژه ساخت مجهزترین واحد سیار تلویزیونی کشور در مرکز آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: در حالی که پیش از انقلاب اسلامی واحد‌های فرستنده در صداوسیما مانند نمایشگاهی از انواع تولیدات فنی کشور‌های جهان بود، اما با تلاش جوانان ایران اسلامی اکنون با تولید فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی دیگر نیازی به واردات نیست و سازمان تنها به تولید داخلی متکی است.

او افزود: بخش اعظمی از تجهیزات فنی صدا و سیما از شرکت‌های داخلی با فناوری‌های بومی تامین می‌شود و ساخت مجهزترین واحد سیار تلویزیونی در تبریز نمونه‌ای از این توانمند‌ها است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.