استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

خسارت ۳۵۴ میلیاردی زلزله سی‌سخت به اماکن دولتی

حسین کلانتری گفت: زلزله سی‌سخت ۳۵۴ میلیارد تومان به ساختمان‌های دولتی، گردشگری، راه و شهرسازی، آموزشی و ادوات کشاورزی خسارت وارد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای برنامه ریزی استان گفت: زلزله سی‌سخت خسارت ۳۵۴ میلیارد تومانی به ساختمان‌های دولتی، گردشگری، راه و شهرسازی، آموزشی و ادوات کشاورزی وارد کرد و برای کمک به شهرستان زلزله دنا ۴۳۱ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است و درصدد هستیم که از منابع دیگر نیز کمک‌های مالی بیشتری جذب کنیم.
 
حسین کلانتری افزود: بنیاد مسکن نیز در بحث بازسازی منازل زلزله زده با تمام توان پایی کار آمده و در شرایط بحرانی کرونا تیم‌های عملیاتی به همراه ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در شهر سی سخت در حال فعالیت هستند.
 
محمد محمدی مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خسارت زلزله سی‌سخت گفت: میزان خسارات به ساختمان‌های دولتی ۲۰ میلیارد، مدارس و فضا‌های آموزشی۷۶ میلیارد، ادوات کشاورزی ۱۰۶ میلیارد، تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی ۸۴ میلیارد، ۲۸ میلیارد به نیروگاه و خطوط انتقال، گردشگری ۱۴ میلیارد و راهداری و راه و شهرسازی ۲۷ میلیارد بوده که سر جمع خسارات زلزله سی‌سخت به غیر از اماکن مسکونی و تجاری ۳۵۴ میلیارد تومان بوده است.
 
انتظام سهمگین معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز گفت: تسریع در فرآیند بازسازی مورد تاکید است، اما نباید مسائل فنی، معماری و شهرسازی فدا شود.

انتظام سهمگین با بیان اینکه خسارت زلزله به بخش دولتی کمتر از اماکن مسکونی و تجاری بوده بیان کرد: بیشترین خسارت زلزله به ساختمان‌های ورزش و جوانان، تامین اجتماعی، فنی و حرفه‌ای، راهداری و بازداشتگاه‌ها بوده است.
 
او بیان کرد: رعایت نکردن ضوابط اجرایی میان قاب‌ها، استفاده از آجر سفال و ضعف بتون علت خسارت زلزله بوده ضمن اینکه توصیه می‌کنیم ساخت و ساز‌های جدید غیراصولی نباشد.

حسین جنتی همچنین مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ۵ هزار و ۴۲۵ فرم ارزیابی زلزله‌زدگان سی‌سختی گفت: تاکنون ۳ هزار و ۳۰۰ نفر برای فرم ارزیابی به ستاد‌های فرعی بنیاد مسکن مراجعه کرده‌اند.
 
حسین جنتی با بیان اینکه برای برخی ساختمان‌ها دو فرم ارزیابی تشکیل شده افزود: روز گذشته ۳۵ پروانه ساختمانی صادر و ۱۲۰۰ نفر به بانک معرفی شدند.
 
او بیان کرد: تاکنون ۶۳۰ نفر قسط اول اسکان و ۸۰۰ نفر بلاعوض تعمیرات را دریافت کردند.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.