آئین های نوروزی در اماکن تاریخی زنجان برگزار نخواهد شد

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: در راستای پیشگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا، آئین های نوروزی در هیچ یک از اماکن تاریخی این استان اجرا نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: در راستای کاهش میزان شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، آیین نوروزگاه و اجرای موسیقی محلی در هیچ یک از اماکن تاریخی این استان اجرا نخواهد شد.

او افزود:طبق  بخشنامه ابلاغی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزاری هرگونه مراسم نوروزی که موجب حضور مردم و جمعیت در یک محل باشد  منتفی است.

ارجمند ادامه داد: با توجه به اینکه تمامی شهر‌های استان زنجان تا به امروز در وضعیت زرد و آبی هستند همه اماکن و محوطه‌های تاریخی و موزه‌های این استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی پذیرای گردشگران در نوروز ۱۴۰۰ خواهند بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی زنجان گفت: در راستای کنترل و بررسی وضعیت واحد‌های گردشگری و همچنین اماکن تاریخی استان زنجان، بخش عمده فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر این استان به‌صورت نظارت و ارزیابی نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی در واحد‌های ارائه‌دهنده خدمات خواهد بود و به‌منظور حفظ سلامت مردم با واحد‌های متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.