واعظ آشتیانی: انتخابات فدراسیون فوتبال ما قبیله‌ای بود

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در ارتباط با مسائل روز فوتبال ایران صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر رضا واعظ آشتیانی مدیر عامل اسبق باشگاه استقلال در ارتباط با سلب میزبانی از تیم های فوتبال کشورمان در مسابقات آسیایی عنوان کرد: متاسفانه در کرسی‌هایی که در بعضی از رشته‌ها در مجامع بین المللی به دست آورده ایم بعضی از این نماینده‌ها از پرچم کشورمان سوء استفاده می‌کنند و هیچ کار مفیدی انجام نمی‌دهند. من بار‌ها شاهد بودم بعضی از این افراد برای این که در پست خود ابقا شوند هم رای کسانی شدند که مخالف کشورمان بوده‌اند.

این اتفاق که برای فوتبال ما افتاده است نشان از بی تدبیری مسئولان فوتبال ما است

واعظ آشتیانی در ارتباط با کمک نکردن تاج به فدراسیون فوتبال کشورمان با توجه به این موضوع نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا است، گفت: کسی که چنین مقامی دارد نایب رئیس همه فدراسیون ها در آسیا بوده و باید مراقبت‌ اوضاع باشد. این که بگوییم ما اطلاعی از این موضوع نداریم عذر بدتر از گناه است. اگر اینگونه باشد باید بگوییم این عنوان‌ها که در آنجا داریم فرمالیته بوده و هیچ تاثیری ندارد.

او ادامه داد: این اتفاق‌ها نشان از نداشتن تعهد، آگاهی و بی تدبیری این دوستان است.

واعظ آشتیانی گفت: در زمان انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا کشور‌های عربی چیدمانی کردند که این کنفدراسیون را کاملا در اختیار بگیرند. در این چیدمان چه چیزی سهم کشور ما شد. نایب رئیسی که هیچ تاثیری ندارد بر اوضاع فوتبال کشورمان ندارد، چه عنوانی است.

آشتیانی درباره کمک‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در این موضوع گفت: وقتی چنین اتفاقی پیش می‌آید هر مسئولی به دنبال پیدا کردن یک مقصر است تا خود را از آن موضوع مبرا کند، در صورتی که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و فدراسیون مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

او ادامه داد: به نظر من این اتفاق با نظر مثبت فیفا بوده و نشان می دهد فیفا و AFC وارد بازی‌های سیاسی شده اند، اما ما می‌توانیم با استخدام وکلای حرفه‌ای به کمیته بین المللی المپیک شکایت خود را ببریم و عنوان کنیم فدراسیون جهانی فوتبال بر خلاف منشور جهانی، فضای سیاسی را در فوتبال وارد کرده و میزبانی را به کشوری داده اند که در حال حاضر متجاوز جنگی است و امنیتی در این کشور نیست. باید مشخص شود که عربستان با این وضعیت و یا بحرینی که یک نقطه کوچک در خلیج فارس است به چه دلیل و با چه امکانات برتری نسبت به ما میزبان شده اند.

انتخابات فدراسیون فوتبال ما قبیله‌ای است و توسط یک گروه انجام می‌شود

آشتیانی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال عنوان کرد: انتخابات فدراسیون فوتبال ما قبیله‌ای و گروهی انجام می‌شود و بهتر از این که اتفاق افتاده نباید از آن‌ها انتظار داشت.

او ادامه داد: من بر خلاف کسانی که می‌گویند انتخابات فدراسیون سیاسی بود عقیده دارم؛ که این انتخابات قبیله‌ای بوده و هیچ چیزی برای ارائه به جامعه ورزش کشورمان نداشته است .

آشتیانی درباره این موضوع که آیا کشورمان شایستگی میزبانی مسابقات را دارد یا خیر گفت: ما باید امکانات سخت افزاری خود را نگاه کنیم و قطعا نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا این امکانات را دیده‌اند و فکر می‌کنم از خیلی از کشور‌هایی که در حال حاضر میزبانی گرفته‌اند ضعیف‌تر نیستیم. ما باید پیگیر حق خودمان باشیم.

آشتیانی در ارتباط با دیدار رئیس فدراسیون فوتبال با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: این حرکت‌ها نمایش سیاسی است و ارزش زیادی ندارد. ظریف با هزار مشکل به مجلس می‌رود. من فکر می‌کنم که این موضوع  در حال حاضر محک خوبی برای دیپلماسی ورزشی کشورمان است تا مسئولانی که ادعای ورزشی بودن می‌کنند پیگیر حق ایران دربحث میزبانی باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار