کاظمی:

انتخابات شورا‌های شهر در کلانشهر‌ها به جز تهران الکترونیکی خواهد بود

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر گفت: به جهت نبود ظرفیت‌های موجود، انتخابات شورا‌های شهر به جز تهران در بقیه کلانشهر‌ها الکترونیکی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا کاظمی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشنهادات وزارت کشور برای الکترونیکی کردن ثبت نام نامزد‌های انتخابات شورا‌ها گفت: این پیشنهاد از سوی وزارت کشور مطرح شد و ما در هیئت نظارت بر انتخابات با آن موافقت کردیم.

کاظمی در خصوص حضور مردم برای ثبت نام در انتخابات شورا‌ها گفت: با توجه به شرایط کرونایی، حضور مردم حضور خوبی در بحث ثبت نام است؛ این رویه‌ای که وزارت کشور در خصوص ثبت نام نامزد‌های انتخابات شورا‌ها در پیش گرفته، روند خوب و مناسبی است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌ها ادامه داد: وزارت کشور چند طرح درباره ثبت نام و انتخابات الکترونیک را به ما ارائه کرد که با توجه به ظرفیت‌های وزارت کشور و کثرث جمعیت در شهر‌ها و کلان شهرها، تلاش کردیم به صورت آزمایشی کلانشهر‌ها را در این طرح بگنجانیم.

او درباره اجرای طرح ذکر شده در تهران گفت: با توجه به برگزاری ۴ انتخابات در پایتخت، تهران از اجرای این طرح در این دوره مستثنی است، اما در سایر کلانشهر‌ها این طرح به اجرا در خواهد آمد.

کاظمی در پایان گفت: چنانچه پیشنهادی در حد ظرفیت‌های وزارت کشور برای برگزاری طرح الکترونیکی کردن انتخابات شورا‌ها را در سایر شهر‌ها داشته باشیم در هیئت نظارت بر انتخابات از آن استقبال خواهیم کرد و صندوق‌های الکترونیکی در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت که البته در این موضوع اولویت با مراکز استان‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار