۳۷ سفره‌خانه و قهوه‌خانه در بوشهر مهر و موم شدند

۳۷ سفره‌خانه و قهوه‌خانه به علت عرضه قلیان و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شهرستان بوشهر مهر و موم شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۷۹ واحد صنفی کافه، قهوه‌خانه و سفره‌خانه ارزیابی شدند که ۳۷ مورد مهروموم شدند و با مواردی که قلیان عرضه می‌کردند نیز برخورد قانونی صورت گرفت.

حسن فخرایی با تاکید بر ضرورت رعایت اصول بهداشتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در همه صنوف، اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در کشور، باید شهروندان و متصدیان صنوف شیوه‌نامه‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری دنبال کنند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: با توجه به اینکه استعمال قلیان باعث ضعیف شدن ایمنی بدن می‌شود و زمینه ابتلای افراد را به بیماری کرونا فراهم می‌کند، این ویروس از طریق ابزارهای مصرف دخانیات نیز به راحتی قابل‌انتقال است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر افزود: کارشناسان بهداشت محیط در هفته سوم اسفند به همراه اداره صنعت، معدن و اصناف شهرستان، از ۸۱۲ واحد صنفی بازرسی کردند و در این همین زمینه ۱۷۳ مورد اخطاریه شفاهی و کتبی به واحدهای متخلف دادند و متخلفان را به دلیل رعایت کردن اصول بهداشتی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فخرایی گفت: همچنین ۱۰ واحد صنفی متخلف تا اصلاح روش عرضه و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تعطیل شدند.

او از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی، در هر ساعت از شبانه‌روز در تماس با سامانه تلفنی وزارت بهداشت شکایت خود را به شماره ۱۹۰ اعلام کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.