۳۳ کشور مشتری کالا‌های مازندرانی

کالا‌های مازندران از ابتدای امسال تاکنون به ۳۳ کشور جهان صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی یوسفی منش ناظر گمرکات مازندران حجم تجارت خارجی از گمرکات استان را بیش از سه میلیون تن به ارزش ۹۵۴ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: ۶۱۹ هزار و ۴۲۶ تن انواع کالا‌های صادراتی شامل فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی، کیوی و محصولات کشاورزی از گمرکات مازندران به ۳۳ کشور جهان صادر شده است.

او افزود: با این میزان صادرات گمرکات نوشهر، امیر آباد، ساری، فریدونکنار و آمل بیش از ۱۶۰ میلیون و ۸۱۳ هزار دلار ارز وارد کشور شد.

یوسفی منش حجم واردات در این مدت را نیز بیش از ۲ میلیون و ۴۱۱ هزار تن به ارزش ۷۹۳ میلیون و ۲۴۲ هزار دلار اعلام کرد و گفت: ۲۳ قلم کالای وارداتی شامل جو دامی، ذرت دامی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی، دانه‌های روغنی، گندم، چوب و تخته از ۲۸ کشور جهان وارد مازندران شده است.

ناظر گمرکات مازندران گفت: ترانزیت کالا از گمرکات مازندران نیز ۴۸ هزار و ۲۰۴ تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۲ درصد افزایش داشت.

او افزود: کانتینرخالی، سیگار، مصنوعات پلاستیکی، لوله حفاری، مواد شیمیایی و تخته نراد کالا‌هایی بودند که به امارات، عراق، پاکستان و مناطق ویژه اقتصادی ایران ترانزیت شدند.

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.