مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز ۱۴۰۰ در سطح استان تشدید می‌شود.

مصطفی کنارکوهی مدیر کل دامپزشکی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با تبریک فرا رسیدن نوروز سال ۱۴۰۰ گفت: برای تأمین امنیت غذایی شهروندان در ایام تعططیلات عید، نظارت‏‎های بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‎های خام دامی تشدید می‎‏شود.

او با بیان اینکه در تعطیلات سال نو، مصرف فرآورده‎های خام دامی و مواد پروتئینی افزایش می‎یابد، افزود: با افزایش میزان عرضه و تقاضای محصولات و مواد پروتئینی خام دامی ممکن است استاندارد‌ها و شاخص‎های بهداشتی تحت تاثیر قرار بگیرند، به همین دلیل دامپزشکی با اعمال نظارت‎های بیشتر مانع از این رویکرد خواهد شد.

کنارکوهی اظهار داشت: در طول این مدت کارشناسان و بازرسان دامپزشکی در قالب اکیپ‌های ویژه بهداشتی، نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‎های خام دامی، رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها، خودرو‌های ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌ها و سردخانه‌ها را بر عهده دارند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: این طرح از ۲۵ اسفند ماه سالجاری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به بهترین نحو ممکن و فراگیرتر از سال‌های گذشته و با مشارکت ۱۹۸ نفر از کارشناسان دامپزشکی در قالب ۴۶ اکیپ ثابت و سیار در ۲ نوبت کاری صبح و عصر آغاز و تا پایان تعطیلات عید ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.