واکسیناسیون ۵۰ درصد پرسنل بهداشت و درمان در دزفول علیه کرونا

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دزفول گفت: ۵۰ درصد پرسنل بیمارستان بزرگ دزفول و تعدادی از کارکنان بهداشت این شهرستان علیه کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، لیلا محبی مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دزفول با اشار به دریافت یک هزار و ۵۸۰ دوز واکسن کرونا در این شهرستان گفت: ۵۰ درصد پرسنل بیمارستان بزرگ دزفول و تعدادی از کارکنان بهداشت تاکنون علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

او با بیان اینکه تاکنون ۳ مرحله واکسن کرونا دریافت شده است، افزود: ۶۰ واکسن در مرحله نخست و ۸۰۰ واکسن در مرحله دوم به شهرستان دزفول تعلق گرفت که به پرسنل بیمارستان، کادر بهداشت و درمان، جانبازان، سالمندان و افرادی که در شست و شوی فوتی‌های کرونا دخیل هستند، تزریق شده است.

محبی با اشاره به دریافت ۷۲۰ دوز واکسن دیگر در مرحله سوم، اظهار داشت: این واکسن‌ها را دیروز تحویل گرفتیم و از امروز کار واکسیناسیون افراد مدنظر آغاز شده است و تا هفته آینده ۷۲۰ نفر دیگر واکسینه می‌شوند، البته اولویت تزریق واکسن با افرادی است که تاکنون کرونا نگرفته‌اند، چون بدن افرادی که یک بار مبتلا شده‌اند تا حدودی ایمن است، اما در مراحل بعدی واکسن دریافت خواهند کرد.

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دزفول واکسن دریافتی را اسپوتنیک وی روسی عنوان و بیان کرد: واکسن‌های کشور‌های دیگر نیز در ماه‌های آینده به دست ما خواهند رسید و واکسیناسیون تا زمان آماده شدن واکسن ایرانی و واکسینه کردن همه افراد جامعه ادامه می‌یابد.

او با بیان اینکه مردم طبق سند کشوری در ۴ فاز و مرحله واکسینه خواهند شد، ادامه داد: پرسنل بهداشت و درمان در مرحله نخست واکسینه می‌شوند، زیرا در معرض خطر بالای ابتلا هستند، البته واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان و بیمارستان بزرگ دزفول از ۲۲ بهمن ماه امسال آغاز شده و بیماران خاص و سالمندان در مرحله دوم واکسینه می‌شوند.

محبی با اشاره به اینکه پرسنل ادارات در فاز سوم و سایر افراد جامعه در فاز چهارم واکسینه می‌شوند، گفت: در کنار پرسنل پرخطر، حدود ۱۰۰ نفر از سالمندان سرای سالمند دزفول و تعدادی از بیماران شیمیایی بالای ۵۰ درصد مشمول دریافت واکسن شدند، برای مرحله بعد نیز بیماران خاص از جمله بیماران سرطانی، تالاسمی و دیالیزی را واکسینه خواهیم کرد و بیماران قلبی و عروقی نیز در اولویت بعدی هستند.

او به شهروندان توصیه کرد برای دریافت واکسن منتظر فراخوان باشند و پیش از آن به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نکنند، چون براساس وعده مسئولان کشوری تا تیرماه واکسیناسیون اکثر افراد انجام می‌شود، در روز‌های آینده نیز واکسن‌هایی از هند و چین وارد خواهد شد و اگر طبق برنامه پیش رویم تا اواخر فروردین ماه مرحله اول و دوم واکسیناسیون انجام و همه مردم خوزستان تا خرداد و تیرماه واکسینه خواهند شد.

لیلا محبی با تاکید بر اینکه بیشترین علت ابتلا به کرونا دورهمی‌ها و میهمانی‌ها است که به شهروندان توصیه می‌شود از این دورهمی‌ها پرهیز کنند تا سال آینده سال سلامتی برای مردم باشد، بیان داشت: پرسنل بهداشت و درمان نگران حال مردم در چهارشنبه سوری هستند، زیرا اگر اتفاق ناخوشایندی برای کسی بیفتد اول پرسنل بیمارستان ناراحت می‌شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.