مراسم خون صلح با رضایت اولیای دم از چوبه دار انجام شد

مراسم خون صلح در رابطه با پرونده قتلی که سال ۹۴ در هرسین رخ داده بود برگزار شد و یک محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : حدود شش سال پیش به واسطه اختلافی ناچیز و کم اهمیت، متاسفانه جوانی فوت می‌کند و عده‌ای مجروح می‌شوند و در پی اختلافات صورت گرفته تعدادی زیادی از خانه‌های مردم تخریب و تعداد زیادی از مردم به نقاط دیگر مهاجرت کردند و زیان‌های مادی و معنوی زیادی بر مردم وارد شد.

او با بیان اینکه امروز شاهد بودیم که با برگزار مراسم خون صلح این اختلافات کنار گذاشته شد، گفت : کرمانشاه ظرفیت بزرگی برای صلح و سازش دارد، چراکه استانی است که مردم در کمال آرامش زندگی می‌کنند و می‌توانند در صلح و سازش برای کل کشور الگو باشند، لذا می‌طلبد مردم پا جلو بگذارند و برای سازش تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: امروز در قوه قضاییه صلح و سازش یکی از مباحثی است که ریاست دستگاه قضا به آن توجه دارد و معتقد است که منجر به آرامش در جامعه می‌شود.

او ادامه داد: بحث توسعه صلح و سازش یکی از مباحثی است که در استان کرمانشاه به دنبال آن هستیم و مردم نیز باید کمک کنند.

او افزود: در هر روستایی پیگیری کردیم تا همکاران قضایی، اعضای ستاد مصلحین را به ما معرفی کنند؛ چراکه اعتقاد داریم تمام پرونده‌ها و اختلافاتی که مردم دارند در ستاد مصلحین مطرح و به سازش ختم شود.

توسلی زاده ادامه داد: مجازات آخرین راه چاره است، ولی اگر برخی مجازات نشوند دست از هنجارشکنی بر نمی‌دارند، اما برخی اختلافات نیز با حکم قضایی حل نمی‌شود و امروز در دادگستری‌ها پرونده‌هایی داریم که اگرچه حکم قضایی داده شده، اما بازهم طرفین دعوای جدیدی را مطرح می‌کنند، چون اختلاف از بین نرفته است.

کرمانشاه همواره در حوزه صلح و سازش پیشتاز است

جبار تجری رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه همواره در حوزه صلح و سازش پیشتاز بوده، تا جایی که با رویکرد دستگاه قضایی در یازده ماهه اول امسال بیش از ٢٣ فقره پرونده قتل که آماده اجرا بود به سازش ختم گردید و از بیش از ١٠٢ هزار فقره پرونده‌ای که به شورای حل اختلاف وارد شده بود بیش از ٣٥ درصد آن به صلح و سازش رسید.

او ادامه داد: ستاد مصلحین استان حدود ٦٠٠ نفر عضو دارد و بر اساس آن ما این ظرفیت را داریم که در هر روستا پرونده‌ها را به صلح و سازش برسانیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.