دیدار جداگانه خلیلزاد با اشرف غنی و عبدالله در کابل

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در کابل با رئیس جمهور و رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان به صورت جداگانه دیدار کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان از قطر به کابل بازگشته و با اشرف غنی، رئیس جمهور و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه به صورت جداگانه دیدار کرده است.

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه‌ای گفت که اشرف غنی عصر روز دوشنبه با زلمی خلیلزاد دیدار کرده است. در این نشست معاونین ریاست جمهوری، حنیف اتمر، وزیر خارجه و حمدالله محب، مشاور امنیت ملی نیز حضور داشته‌اند.

در این دیدار خلیلزاد در مورد سفرها و فعالیت‌های اخیر خود به رئیس جمهور افغانستان معلومات داده و هر دو جانب در رابطه با روند صلح و اقدامات بعدی در این خصوص، بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

همزمان شورای عالی مصالحه نیز از دیدار خلیلزاد با عبدالله عبدالله خبر داده است.

دیدار جداگانه خلیلزاد با اشرف غنی و عبدالله در کابل

طبق خبرنامه شورای عالی مصالحه، دو طرف در باره‌ آخرین پیشرفت‌ها و تحولات درباره‌ صلح افغانستان، تصمیم های اجلاس اخیر کمیته رهبری شورای عالی مصالحه‌‌، نشست مسکو و ترکیه، مذاکرات دوحه، تسریع روند مذاکرات و کاهش خشونت بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

خلیلزاد در سفر قبلی‌اش به کابل حامل طرحی برای تسریع روند صلح بود که در آن حکومت موقت پیشبینی شده است.

وی این طرح را در کابل با حکومت و رهبران سیاسی و در قطر با طالبان شریک کرده است.

نماینده ویژه آمریکا از چندین روز پیش در قطر به سر می‌برد. پیشتر وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که خلیلزاد برای تسریع روند صلح افغانستان برای مدتی در قطر می‌ماند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.