معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی مطرح کرد؛

افزایش یک هزار و ۹۰۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در سال ۹۹

عظیمی گفت: امسال یک هزار و ۹۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا عظیمی معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی در مراسم افتتاح تصفیه خانه فیروز بهرام در پویش هر هفته الف ب ایران گفت: در حال حاضر تعداد واحد‌های حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی و صنایع به ۳۷۸ واحد رسیده و ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی از مرز ۴۶ هزار مگاوات گذشته است.


بیشتر بخوانید


معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه ۶۷ درصد از مجموع ظرفیت تولید برق حرارتی در اختیار بخش خصوصی است، اضافه کرد: تاکنون ۸۵۱ مگاوات در راستای برنامه پیک تابستان سال آینده به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است.

او ادامه داد: امسال در ۱۱ استان کشور حدود یک هزار و ۹۱۱ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است که حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

عظیمی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم صنعت برق حرارتی در سال جهش تولید احداث بخش بخار نیروگاه‌های سیکل‌ ترکیبی است که امسال پنج واحد بخار نیروگاهی به ظرفیت ۸۰۰ مگاوات به بهره‌برداری رسیده است و آخرین واحد بخار نیز امروز با دستور رئیس‌جمهور در نیروگاه کاسپین افتتاح می‌شود.

عظیمی با تاکید بر اینکه با افتتاح هر واحد بخار سالانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد، گفت: با افتتاح این پنج واحد بخار نیروگاهی سالانه یک میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد که حجم ریالی این میزان صرفه‌جویی حدود پنج هزار میلیارد تومان خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سال آینده نیز یک هزار و ۷۱۲ ظرفیت جدید نیروگاهی با اعتباری بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار