رتبه دوم جشنواره کشوری ابوذر برای باشگاه خبرنگاران جوان استان مرکزی

با معرفی آثار برتر جشنواره ابوذر باشگاه خبرنگاران جوان استان مرکزی رتبه دوم کشوری را در بخش خبر این جشنواره کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،پس از بررسی اثار ارسال شده از ۳۱ استان به ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، هیئت داوران جشنواره باشگاه خبرنگاران جوان استان مرکزی را به عنوان رتبه دوم بخش خبر این جشنواره انتخاب کرد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور مسئولان کشوری در سالن شهید سلیمانی سازمان بسیج مستضعفین تهران برگزار و از طریق فضای مجازی منتشر شد تندیس جشنواره و لوح افتخار برای باشگاه خبرنگاران جوان استان مرکزی در نظر گرفته شد که حضوری در استان تقدیم می‌شود.

خبر باشگاه خبرنگاران استان مرکزی از بین ۳۲۵ اثر ارسال شده به جشنواره رسانه‌ای استانی ابوذر رتبه اول استان را کسب و به مرحله کشوری جشنواره راه پیدا کرد و در بین همه استان‌ها رتبه دوم را کسب کرد.


آثار برگزیده ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر (کشوری) به شرح زیر است:

  • بخش خبر

نفر اول: مریم محمدی از تهران

نفر دوم: محمدجواد بهلول‌بندی از باشگاه خبرنگاران استان مرکزی

نفرات سوم مشترک: سعید شفیعی ثابت از گیلان و محبوبه بخشایش‌نیا

  • بخش گزارش

نفر اول: زهرا پوراسماعیل از ایلام

نفر دوم: دریا قدرتی‌پور از اصفهان

نفر سوم: سارا خدادای از سمنان

  • بخش مصاحبه

نفر اول: اشکان جها‌ن‌آرای از مازندران

نفر دوم: مرضیه شیرخوان از لرستان

نفرات سوم مشترک: حمیدی از آذربایجان غربی و سیدجواد هاشمی از قم

  • بخش یادداشت

نفر اول: فاطمه کرمانی از تهران

نفر دوم: صادق شهرکی از سیستان و بلوچستان

نفرات سوم مشترک: مهناز روزبهانی از همدان و کاظم گلخنی از هرمزگان

  • بخش عکس

نفر اول: اکبر قاسم‌پور از مازندران

نفر دوم: سعید قاسمی از آذربایجان شرقی

نفر سوم: هاشم عرفان‌منش از فارس

  • بخش فیلم کوتاه و مستند

نفر اول: مهران یاراحمدی از لرستان

نفر دوم: عبدالله نجفی و مهدی فاطمیان از بوشهر

نفر سوم: ابوالفضل سلیمی از قزوین

  • بخش موشن‌گرافی

نفر اول: محمدحسین اویسی از تهران

نفر دوم: مهدی علی‌نیا از گیلان

نفر سوم: خداکرم جمالی از بوشهر

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر دیروز، ۲۵ اسفندماه با حضور مسئولان رسانه‌ای کشور در سالن شهید سلیمانی سازمان بسیج مستضعفین تهران برگزار و از طریق فضای مجازی منتشر شد

بصیری، رئیس سازمان بسیج رسانه در این مراسم گفت: به دلیل شرایط کرونایی مجبور شدیم ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذرامسال را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و از طریق فضای مجازی برگزار کنیم.

بصیری افزود: امسال بیش از ۱۹ هزار اثر به جشنواره ارسال  و عرصه رقابتی بسیار خوبی در ۳۱ استان کشور ایجاد شد که این رقابت باعث شد تا حجم عظیمی از آثار را با موضوعات مختلف پذیرا باشیم و این نشان دهنده  وجود استعداد‌های بسیار خوبی در عرصه رسانه کشور است.

محمد خدادادی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم با اشاره به دو موضوع بسیار سهمگین کرونا و جنگ تمام‌عیار اقتصادی گفت: دشمنان در مسیر این جنگ روانی، حجم انبوهی از اطلاعات رسانه‌ای ناامید کننده را جهت تضعیف روحیه مردم به کار گرفتند تا بتوانند مردم ایران را خسته و ناامید کنند.

خدادادی افزود: امروز ما به عنوان جریان رسانه باید در خط مقدم مقابله با جریان جهل، تحریف و عناد قرار بگیریم و وظیفه هر ایرانی که در رهروی راه همه شهدایی که ویژگی اول ایشان خلوص بود، وارد میدان شده و اجازه ندهند تا قرائت آمریکایی از تحولات ایران به مردم القا شود.

او با بیان اینکه احساس ناامنی از خود ناامنی بدتر است اضافه کرد: جریان رسانه می‌تواند با تولید محتوا و افزایش مهارت تولید اطلاعات، از مخاطب‌شناسی برای تولید محتوا‌های تأثیرگذار استفاده کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.