وزیر امور خارجه ترکیه در نشست «مجمع گفت‌وگوی تهران» بر حمایت این کشور از اجرای برجام و مقابله با تحریم‌های ایران تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست «مجمع گفت‌وگوی تهران» به میزبانی ایران که امروز سه شنبه برگزار شد، با تاکید بر اینکه ترکیه همواره از اجرای برجام حمایت کرده، افزود: از ابتدا در مقابله با تحریم‌های یکجانبه از ایران حمایت کرده‌ایم.

او همچنین گفت: ایران و ترکیه به عنوان دو قدرت منطقه‌ای مهم، مذاکرات سیاسی نزدیک خود را در مورد مسائل منطقه‌ای ادامه داده‌اند و این مسئله برای امنیت و ثبات منطقه و فراتر از آن کاربرد دارد. برخی اختلافات که طبیعی هم هستند، وجود دارند اما هیچ وقت موجب قطع تعامل ما نشده‌اند.

چاووش اوغلو همچنین با اشاره به بیماری همه‌گیر کرونا و ضرورت همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در دوران پس از آن گفت که افزایش همکاری‌های منطقه‌ای برای همه منفعت دارد.

او همچنین به همکاری ایران و ترکیه در این زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ما به همکاری خود با ایران و دیگر بازیگران آسیایی ادامه می‌دهیم تا به این ظرفیت‌هایی بالایی برای ارتباطات و همکاری‌های منطقه‌ای دست یابیم.

چاووش اغلو در ادامه با اشاره به سیاست‌ کشور‌های منطقه افزود: سیاست‌‌های سازنده می‌توانند محرک صلح و دیپلماسی باشند.

وزیر خارجه ترکیه افزود: از قصد اعلام شده دولت جدید آمریکا برای بازگشت به برجام حمایت می‌کنیم. ما امیدوار به توافق طرفین و  احیای برجام هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار