کارگران پارس جنوبی با کمترین چالش روبه‌رو هستند

معاون استاندار بوشهر گفت: ۱۰۰ هزار نیرو مشغول در پارس جنوبی با کمترین چالش در حوزه کارگری روبه‌رو هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدتقی ایرانی، معاون استاندار بوشهر ظهر امروز در نشست کمیسیون کارگری استان بوشهر با تاکید بر لزوم رفع مشکلات معیشتی کارگران بیان کرد: کارگران قشر زحمتکش و تاثیرگذار جامعه هستند و رزق حلال به خانه می‌برند و همه مدیران باید در حد توان در راستای رفع مشکلات معیشتی کارگران اهتمام ورزند.

او افزود: توصیه شده که حق و حقوق کارگران قبل از خشک شدن عرق آن‌ها پرداخت شود و نباید کوچکترین کم‌کاری و اهمال در این راستا صورت گیرد.

معاون سیاسی استاندار بوشهر عنوان کرد: در منطقه ویژه پارس جنوبی و همچنین در خارگ و سایر حوزه‌های اقتصادی، بحران کارگری نداریم و اگر چه مشکلات کوچکی وجود دارد، ولی با تدبیر مدیران و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، مشکلات کارگران به حداقل رسیده است.

ایرانی تاکید کرد: در برابر کارگران تعهد داریم که از حقوق قانونی آن‌ها دفاع کنیم و اجازه نمی‌دهیم که وضعیت معیشتی کارگران به مخاطره بیفتد و از همه امکانات و فرصت‌ها برای رضایت‌مندی کارگران بهره می‌بریم.

او با اشاره به مشکلات اقتصادی در سال جاری گفت: در سال جاری با توجه به تحریم‌های استکبار علیه ایران اسلامی و همچنین با توجه به شیوع کرونا، کسب و کار با چالش‌های جدی مواجه شد که البته با تدبیر مسئولان تا حد امکان به مشکلات معیشتی مردم رسیدگی شد و امیدوارم در سال ۱۴۰۰ با گشایش در تمام زمینه‌ها مواجه شویم و همه مردم رضایت داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر نقش مهم منطقه پارس جنوبی در عرصه اشتغال‌زایی و تولید بیان کرد: در پارس جنوبی عسلویه بیش از ۱۰۰ هزار کارگر و کارمند و تکنسین و نیروی خدماتی و دیگر نیرو‌ها مشغول کار هستند و بحمدالله در این منطقه و همچنین در سایر مناطق صنعتی و اقتصادی با کمترین چالش در حوزه کارگری روبه‌رو هستیم.

ایرانی عنوان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نیز اقدامات خوبی در به‌روزرسانی حقوق کارگران صورت گرفته و امیدوارم با تلاش بیشتر و موثرتر، تمام مشکلات کارگران در این منطقه رفع شود تا کارگران با انگیزه دوچندان فعالیت و کار کنند.

او تاکید کرد: در بعضی از شهرداری‌ها نیز مشکلات پرداخت حقوق کارگران را داشتیم که با پیگیری‌های صورت گرفته، وضعیت پرداخت در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بهبود یافته و امیدوارم شاهد رفع کامل مشکلات کارگری باشیم.

معاون استاندار بوشهر افزود: از همه توان و ظرفیت موجود برای ارتقا وضعیت معیشتی کارگران و کارمندان استفاده می‌کنیم و به فضل خدا در سال ۱۴۰۰ شاهد موفقیت بیشتری نیز خواهیم بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.