هوای اصفهان باز هم ناسالم شد

مدیر امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: میانگین کیفی هوای روز چهارشنبه کلان‌شهر اصفهان برای عموم شهروندان ناسالم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بابک صادقیان مدیر امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان گفت: کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز با میانگین ۹۴ در وضعیت قابل قبول ثبت شد در حالی که شاخص‌های کیفی هوا در نخستین ساعات امروز افزایش یافته است و هم اکنون هوای این کلان‌شهر با میانگین ساعتی ۱۶۱ بر مدار (قرمز) ناسالم برای عموم شهروندان است.

او با اشاره به وضعیت هوا در ایستگاه‌های سنجش دائم آلودگی شهر اصفهان، افزود: میدان احمدآباد با شاخص ۱۷۵، خیابان استانداری و میدان فیض با شاخص ۱۵۶، خیابان باهنر با شاخص ۱۵۵، خیابان پروین با شاخص ۱۷۱، بزرگراه خرازی با شاخص ۱۹۰، خیابان رودکی با شاخص ۱۶۹، خیابان کاوه با شاخص ۱۶۳، خیابان میرزا طاهر با شاخص ۱۵۷ و خیابان ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۵۳ در وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

مدیر امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان افزایش تردد در روز‌های پایانی سال را علت بالا رفتن شاخص‌های کیفی هوا در دو روز گذشته دانست و ادامه داد: کیفیت هوا صبح امروز در ایستگاه کردآباد با شاخص ۱۴۷ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

صادقیان با اشاره به کیفیت هوای شهر‌های مجاور کلان‌شهر اصفهان نیز، گفت: امروز شاهین شهر با میانگین ۱۵۰، شهر سجزی با میانگین ۱۵۹ در وضعیت ناسالم برای عموم و در مبارکه با میانگین ۱۴۱ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است؛ همچنین داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در شهر‌های خمینی شهر، نجف آباد، کاشان و منطقه دولت آباد در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.