انتقاد روسیه از افزایش تسلیحات هسته‌ای انگلیس

روسیه از انگلیس به دلیل افزایش تعداد کلاهک‌های هسته‌ای این کشور انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مسکو از اقدام انگلیس مبنی بر افزایش ذخایر هسته‌ای و کلاهک‌های هسته ایش انتقاد کرد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: تصمیم انگلیس درباره تسلیحات هسته‌ای ضربه جدی به مفهوم کنترل تسلیحات وارد می‌کند. راهبرد جدید لندن در خصوص ذخایر اتمی از نظر سیاسی آسیب‌زننده و مخل امنیت جهانی است. این رویکرد همچنین اتحاد پنج کشور شناخته شده دارای سلاح هسته‌ای در ارتباط با کنترل تسلیحات را تضعیف می‌کند.

لندن روز سه‌شنبه از بررسی مجدد برنامه‌های سیاست خارجی و دفاعی خود رونمایی کرد که شامل افزایش کلاهک‌های هسته‌ای موجود از ۱۸۰ به ۲۶۰ کلاهک بود.

دولت انگلیس به بهانه «اقدامات سایر کشور‌ها برای افزایش زرادخانه‌ها» اعلام کرد که در حال افزایش تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود است.

انگلیس دربازبینی برنامه دفاعی در سال ۲۰۱۵ متعهد شده بود که ذخایر سلاح‌های هسته‌ای خود را تا اواسط سال ۲۰۲۰ تا بیش از ۱۸۰ کلاهک افزایش ندهد. این اولین اقدام انگلیس برای افزایش تعداد زرادخانه‌های خود پس از پایان جنگ سرد است.

به ادعای لندن این کار برای توسعه و افزایش قدرت دفاعی و امنیتی انگلیس بوده است.

مقامات انگلیس در گزارشی در این باره از روسیه به عنوان دشمن شماره یک خود نام برده و همچنین درباره خطرات ایرلند شمالی هم هشدار دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار