کاهش محدوده اراضی طرح شهرک گردشگری شیدا

محدوده اراضی طرح شهرک گردشگری شیدا به ۱۲۰ هکتار کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در مجمع عادی شورای سازمان همیاری شهرداری‌های گفت: به دلیل مشکلات قانونی و بازگرداندن اراضی واگذار شده به سازمان جهاد کشاورزی، محدوده اجرای شهرک گردشگری شیدا از ۳۱۴ هکتار به ۱۲۰ هکتار کاهش یافت.

او به شرایط واگذاری زمین‌های طرح شهرک گردشگری شیدا و مشکلات پیش آمده در این زمینه برای ادامه فعالیت‌های سازمان همیاری شهرداری‌ها در این محدوده اشاره کرد و افزود: در ابتدای این طرح ۳۱۴ هکتار از اراضی منابع طبیعی به امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی واگذار شد که به دلیل اجرایی نشدن طرح، بنا به موارد قانونی، قرارداد واگذاری زمین به افراد از طرف سازمان جهاد کشاورزی باطل و لغو شد.


بیشتر بخوانید


عباسی با اشاره به اینکه تغییر کاربری این اراضی‌ها نیز همچنان انجام نشده است، یادآور شد: طرح شهرک گردشگری شیدا باید به‌صورت عام‌المنفعه اجرا می‌شد که به دلیل محقق نشدن این موضوع، باید برای بازگرداندن زمین‌ها به امور اراضی اقدام شود.

او ادامه داد: پس از بررسی روند قانونی و پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر ۱۲۰ هکتار برای ادامه اجرا طرح در اختیار سازمان همیاری شهرداری‌ها قرار دارد.

عباسی با بیان اینکه موضوع شهرک شیدا یکی از مشکلات سازمان همیاری شهرداری‌های استان به شمار می‌رود و این سازمان در مطالبات خود از دستگاه‌های اجرایی نیز با مسائل متفاوتی روبه‌رو است، افزود: موضوع اختلاف پیش آمده در خصوص میزان قیر تحویلی از اداره کل مسکن و شهرسازی به این سازمان و مطالبات مطرح‌شده در این مورد باید با تهیه نامه حقوقی و توضیحات هر دو مجموعه در وزارت مسکن و شهرسازی پیگیری شود.

او بر لزوم توسعه ارتباطات میان اعضای سازمان همیاری شهرداری‌ها تاکید و اضافه کرد: تغییر دوره‌ای شهرداران موجب شده است تا روند اجرایی فعالیت‌های این سازمان دچار چالش شود.

روح‌الله عظیمی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این مجمع با اشاره به اینکه برخی شرکت‌های تابعه این سازمان در پنج سال گذشته هیچ‌گونه فعالیتی نداشته اند، گفت: با اعلام نظر موافق اعضای شورای عمومی و سازمان بازرسی، فعالیت این شرکت‌ها به غیر از شهرک گردشگری شیدا و شرکت شهرک‌های صنعتی منحل خواهند شد.

او افزود: با توجه به استعفای یکی از اعضای هیئت مدیره این سازمان در سال ۹۹، معصومه کیانپور با کسب بیشترین آرای اعضای شورای عمومی به‌عنوان عضو اصلی هیات مدیره و صفرعلی نصیری، شهردار اردل نیز به‌عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

عظیمی به ارائه لایحه بودجه سازمان همیاری شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری در این نشست نیز اشاره و اضافه کرد: کلیات این لایحه به تصویب رسید و پیشنهاد‌ها و اصلاحات موردنظر اعضای شورای عمومی در جلسات بعدی بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
تکلیف ما پس چی میشه