صادرات مرغ به خارج استان غیر قانونی است/صف‌های طولانی با وجود عرضه مرغ

استان همدان روز‌های اخیر شاهد عرضه مرغ بوده, اما هنوز صف‌های طولانی خرید گوشت مرغ و گلایه مندی مردم مشهود است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،عرضه مرغ در این استان از صد تن به ۲۰۰ تن در روز رسیده است؛ با این وجود هنوز هم در مراکز عرضه دولتی گوشت مرغ صف‌های طولانی مردم دیده می شود. 

 معاون امور اقتصادی استاندار همدان در این باره می گوید:توزیع مرغ در استان همدان با قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان توزیع می شود.

ظاهر پور مجاهد افزود: همچنین روزی ۳۰ تن مرغ منجمد در حاشیه شهر همدان توزیع می‌شود.

او با بیان اینکه تأمین مرغ مورد نیاز کشور و برنامه ریزی برای این امر از طریق سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور انجام می‌شود، گفت: از ابتدا جوجه ریزی تمام شرایط بازار سنجیده شده و میزان مرغ مورد نیاز در بازار سنجیده می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان، وجود اختلاف قیمت قابل توجه مرغ میان این استان و استان‌های مجاور را انگیزه مورد نیاز جهت خروج مرغ از بازار‌های استان به مقصد استان‌های مجاور برای سودجویی می‌داند و می گوید: همین موضوع سبب کمبود مرغ در بازار و ایجاد صف‌های طولانی شده است.

پور مجاهد اضافه کرد: طی روز‌های اخیر با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی بار‌های مرغ به مقصد خارج از استان شناسایی شده و به مبدا بازگردانده شده است.

او یاد آور شد: همچنین به دلیل درخواست بیشتر مردم برای خرید گوشت مرغ با همه اقدامات صورت گرفته بازهم شاهد برخی از کمبود‌ها هستیم که با همکاری همه دستگاه‌ها در صدد رفع آن هستیم.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.