بودجه ۱۴۰۰ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری زاهدان تصویب شد

مدیر برنامه و بودجه شهرداری زاهدان گفت: بودجه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی این شهرداری برای سال آینده در شورای شهر تصویب شد.

حامد حسین‌زهی مدیر برنامه و بودجه شهرداری زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بودجه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی این شهرداری برای سال آینده در شورای شهر تصویب شد که ۳۵ درصد از آن یعنی ۵۰۰ میلیارد تومان سهم بودجه جاری و ۶۵ درصد آن معادل ۹۰۰ میلیارد تومان سهم بودجه عمرانی است.

حامد حسین‌زهی  اظهارداشت: لایحه بودجه شهرداری زاهدان با ۹۸۰ ساعت‌ نشست تخصصی در شهرداری مرکز، مناطق و سازمان‌ها پس از انجام بررسی‌های لازم تنظیم و سپس برای تصویب به شورا اسلامی شهر ارائه شد.

او  با بیان اینکه بعضی از تحلیل‌گران باور نمی‌کردند که حتی بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی شهرداری زاهدان تحقق پیدا کند تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده بودجه سالجاری پس از اصلاح و تنظیم متمم ۹۶۰ میلیارد تومانی تاکنون با تحقق ۹۵ درصد مواجه شد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال مالی۱۰۰درصد تحقق پیدا کند.

مدیر برنامه و بودجه شهرداری زاهدان ادامه داد: بودجه شهرداری با موضوعات محوری همچون توجه به توسعه حمل و نقل عمومی، مدیریت انقباضی هزینه‌های جاری‌، توجه به پروژه‌های اساسی تحول‌آفرین و نیمه‌تمام‌، نگاه فرهنگی‌، برنامه محوری در قالب ۶ چشم‌انداز و احکام برنامه پنج ساله، اعمال نظرات شهروندان در فرآیند تدوین، فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه توسعه شهر، ایجاد ارزش افزوده برای مناطق کم‌برخوردار، افزایش سهم درآمد پایدار، هوشمندسازی، اصلاح و بهبود روش‌ها، کاهش اثرات همه‌گیری ویروس کرونا و تامین حداکثر خدمات محله‌ای است.

او با بیان اینکه بودجه سال آینده شهرداری زاهدان برشی از برنامه جامع راهبردی - عملیاتی پنج ساله شهرداری بوده که در آن ۶ چشم‌انداز تدوین شده خاطرنشان کرد: این مهم شامل، زاهدان شهری با زیرساخت‌های استاندارد، ایجاد رفاه عمومی برای همه شهروندان برای توزیع عدالت اجتماعی، زاهدان شهری سلامت و بهداشت شهروندی همراه با فضاهای عمومی متنوع و با نشاط، زاهدان شهری امن و ایمن برای سکونت و فعالیت‌های تجاری، زاهدان مرکز خدمات(اداری،سیاسی و فرهنگی)جنوب شرق، زاهدان شهری با سازمان مدیریتی کارآمد در خدمت‌رسانی به شهروندان، زاهدان شهری با هویت ایرانی-اسلامی مرکزتعامل، گفت‌وگو و همگرایی بین اقوام و طوایف است.

حسین زهی تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ با تخصیص مبالغ لازم به این ۶ چشم‌انداز با چهار رویکرد محیط زیست، حمل و نقل عمومی، بهبود خدمات عمومی، جلب مشارکت شهروندان و همچنین رفاه کارکنان تنظیم شده که نسبت به بودجه سال ۹۹ موضوعات مشارکتی و نگاه محله‌محور و ادامه روند توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار مورد تاکید بیشتری است.

او  ادامه داد: امیدواریم با همکاری و مشارکت بیش از پیش شهروندان در عمران و توسعه زاهدان سال ۱۴۰۰ گام‌های تاثیرگذارتر و رو به جلویی برداریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار