خلیج فارس مواج و گردوخاک به پا می‌شود

هواشناسی بوشهر اعلام کرد به سبب وزش باد شدید، خلیج فارس فردا و پس فردا مواج است و همراه با وزش باد، خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز در برخی ساعات سرعت وزش باد بر روی خلیج فارس افزایش می‌یابد. شنبه و یکشنبه به سبب وزش باد شدید شمال غربی خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج خواهد بود.

زهرا راستگو افزود: در این مدت به ویژه یکشنبه در مناطق مرکزی و جنوبی استان، پیش بینی می‌شود همراه با وزش باد، خیزش گرد و خاک منطقه‌ای و کاهش کیفیت هوا رخ دهد.

او با اشاره به وضعیت جوی و دریایی استان تا پیش از ظهر فردا، آسمان استان را امروز کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی گرد و خاک، و در برخی ساعات احتمال بارش خفیف و پراکنده باران در برخی نقاط پیش بینی کرد که از فردا ابر کاهش و سرعت وزش باد افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید


معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: جهت وزش باد امروز بر روی دریا و مناطق ساحلی امروز بیشتر شمال غربی تا شمال با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و دور از ساحل گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و فردا شمال غربی با سرعت ۱۸ تا ۴۶ و به صورت لحظه‌ای گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

راستگو عنوان کرد: ارتفاع موج امروز ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل مرکزی و جنوبی تا ۱۵۰ سانتیمتر است و فردا به تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ و در سواحل مرکزی و جنوبی تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

او گفت: در شبانه روز گذشته اهرم، برازجان و خورموج با ۳۷ و بندر امام حسن با ۱۶ درجه سلسیوس بیشترین و کمترین دما را داشته اند.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۴:۲۳ بامداد، مد دریا ساعت ۱۱:۲۱ و جزر دوم ساعت ۱۸:۳۸ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.