مالزی تصمیم کره شمالی برای قطع روابط را محکوم کرد

وزارت خارجه مالزی تصمیم کره شمالی برای قطع روابط دیپلماتیک خود با کوالالامپور را غیردوستانه دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از سی‌ان‌ان، وزارت خارجه مالزی روز جمعه (۱۹ مارس) تصمیم کره شمالی برای قطع روابط دیپلماتیک با کوالالامپور را محکوم و این اقدام را غیر‌دوستانه و غیر‌سازنده توصیف کرد.

این وزارت خانه در بیانیه ای اعلام کرد: مالزی سفارت خود در پیونگ یانگ را تعطیل و به همه کارمندان دیپلماتیک و افراد وابسته به  سفارت کره شمالی در کوالالامپور دستور داد ظرف ۴۸ ساعت این کشور را ترک کنند.

پس از آنکه دادگاهی در مالزی حکم تحویل یک شهروند کره شمالی را به اتهام پولشویی به آمریکا مسترد کرد. پیونگ یانگ از قطع روابط  دیپلماتیک  با مالزی خبر داد.

«مون چول میونگ» که از سوی آمریکا به پولشویی از طریق شرکت‌های مقدماتی و صدور اسناد جعلی برای حمایت از محموله‌های غیرقانونی به کره شمالی متهم شده بود، در سال ۲۰۱۹ دستگیر شد.

مالزی یکی از معدود متحدان کره شمالی بود تا اینکه برادر ناتنی کیم جونگ اون در کوالا لامپور  ترور شد. قبل از ترور کیم جونگ نام، مالزی و کره شمالی از روابط گرم ویژه‌ای برخوردار بودند، اما پس از آن، آن‌ها سفیران یکدیگر را اخراج و توافق متقابل مبنی بر سفر بدون ویزا برای مسافران را لغو کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار