ایتالیا به دنبال بررسی اثربخشی واکسن روسی کروناست

موسسه بیماری‌های عفونی ایتالیا روند بررسی اثربخشی و ایمنی واکسن روسی اسپوتنیک وی را کلید می‌زند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، موسسه ملی بیماری‌های عفونی ایتالیا آزمایش واکسن روسی کرونا، اسپوتنیک وی، را آغاز می‌کند.

این موسسه در ماه فوریه نظر مثبت خود را در مورد اثربخشی و ایمنی واکسن روسی کرونا به وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد. رئیس این موسسه اعلام کرد دو بازرس برای بازدید از سایت‌های تولید واکسن کرونا به روسیه اعزام می‌شود.

موسسه ملی بیماری‌های عفونی ایتالیا در ماه مارس نیز با موسسه روسی واکسن اسپوتنیک وی مستقر در مسکو برای همکاری در زمینه واکسن کرونا رایزنی کرد.

اسپوتنیک وی نخستین واکسن ضدکرونای روسیه است که از سوی مرکز ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت این کشور در مسکو ساخته شده است. آژانس دارویی اروپا (EMA) در اوایل ماه مارس بررسی واکسن روسی را آغاز کرد.

این واکسن با مشارکت صندوق سرمایه گذاری‌های مستقیم روسیه (تشکیلات دولتی تامین کننده مالی طرح‌های سرمایه گذاری) ساخته شده و در ماه اوت سال ۲۰۲۰ به ثبت رسید.

تاکنون بیش از ۵۰ کشور از جمله تونس، بلاروس، الجزایر، آرژانتین، ایران، بولیوی، صربستان، تشکیلات خودگردان فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان و امارات این واکسن روسی را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار