توافق ژاپن و آمریکا برای همکاری در صورت درگیری چین و تایوان

وزیران دفاع ژاپن و آمریکا برای همکاری با یکدیگر در صورت وقوع درگیری میان چین و تایوان به توافق رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «کیشی نوبو» همتای ژاپنی او، امروز (یک‌شنبه) به توافقی برای همکاری در درگیری احتمالی میان چین و تایوان رسیدند.

منابعی از ژاپن که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند: «مذاکرات در این باره از روز سه‌شنبه هفته گذشته و از سوی آستین آغاز شد، اما تاکنون از نوع همکاری در این زمینه جزئیاتی اعلام نشده است.»

توکیو در حال حاضر تجهیزات دفاعی خود را بررسی می‌کند تا درصورت درگیری میان پکن و تایوان از کشتی‌های جنگی و جنگنده‌های آمریکا محافظت کند.

در تاریخ ۲۲ ژانویه چین قانونی را تصویب کرد که به نیروی دریایی خود اجازه مقابله با هرگونه نیروی خارجی را داد. بخشی از شرق دریای چین نیز شامل حاکمیت این نیرو‌ها می‌شود.

چین، تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند. تایوان در حال حاضر از سوی یک رژیم رقیب اداره می‌شود که اعضای آن در سال ۱۹۴۹ و در پایان جنگ داخلی چین، به این منطقه پناه بردند.

اما در مقابل نیز آمریکا به شدت مخالف حضور بیشتر نیرو‌های چینی در آب‌های این منطقه است، چرا که پکن را تهدیدی برای خود در منطقه می‌بیند.

استراتژیست‌های آمریکایی معتقدند با ادامه یافتن رشد اقتصادی چین و ثروتمندتر شدن این کشور، پکن در آینده‌ای نزدیک توان اقتصادی خود را به توان نظامی تبدیل می‌کند و تقابل میان آمریکا و چین اجتناب ناپذیر است. تایوان و دریای چین جنوبی دو منطقه‌ای هستند که احتمال درگیری نظامی میان دو کشور در آنجا بسیار بالاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار