در ۶ روز اجرای طرح نوروزی؛

افزایش ۴۵ درصدی تردد جاده ای در آذربایجان غربی

تا پایان ۳۰ اسفند دو میلیون و ۱۵۰ هزار تردد وسایط نقلیه در محور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی ثبت شد.

ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: براساس اطلاعات دستگاه‌های ترددشمار مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل از ۲۵ تا پایان سی ام اسفند ماه نزدیک به دو میلیون و ۱۵۰ هزار تردد وسایط نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان ثبت شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از افزایش بالغ بر ۴۵ درصدی حکایت دارد.

ارسلان شکری افزود: از این میزان ۲۱۸ هزار تردد را ناوگان سنگین، ۲۱ هزار تردد را ناوگان اتوبوس و مابقی تردد‌ها را سواری و وانت شامل می‌شود.

 این مقام مسئول با بیان اینکه افزون بر ۴۰۳ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده است، اضافه کرد: محور‌های ملکان- میاندوآب و بالعکس، بوکان- سقز و بالعکس و تسوج-سلماس و بالعکس بیشترین میزان تردد‌ها را به خود اختصاص دادند.

او ادامه داد: ساعات ۱۸ الی ۱۹ ساعات اوج تردد در محور‌های ارتباطی هستند که متوسط سرعت ثبت شده توسط سامانه‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای مرکز مدیریت راه‌های استان برابر با ۷۶ کیلومتر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی یادآور شد: ۱۲ درصد از تردد‌ها مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده و ۲۵ درصد از مجموع کل تردد‌ها نیز دارای انواع تخلف سرعت، سبقت غیر مجاز و عدم رعایت فاصله طولی بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.