اعتراضات سراسری در آمریکا در محکومیت خشونت علیه آسیایی‌تبار‌ها

شهروندان آمریکا در ایالت‌های مختلف این کشور در اعتراض به خشونت علیه آسیایی‌تبار‌ها به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ان‌بی‌سی در گزارش امروز (یک‌شنبه) خود از اعتراض سراسری در آمریکا علیه خشونت نژادی و برای حمایت از آسیایی‌تبار‌ها خبر داد.

صد‌ها نفر در سرتاسر آمریکا در اعتراض به تیراندازی اخیر در «آتلانتا» مرکز ایالت جورجیا، به خیابان‌ها آمدند. این تیراندازی منجر به کشته شدن ۸ نفر شده است.

به نوشته ان‌بی‌سی، مردان، زنان و کودکان از سانفرانسیسکو تا پیتسبرگ و تمام شهر‌های میان آن‌ها به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود را به این تیراندازی نشان دهند. در این حادثه که روز پنج‌شنبه هفته گذشته روی داد، ۶ زن آسیایی‌تبار کشته شدند.

شهردار سابق تگزاس در این باره گفت: «آمریکا تاریخی ناقص دارد که باید بازبینی شود. ما باید این خشونت علیه آسیایی-آمریکایی‌ها را پایان دهیم. نسل‌های متمادی است که این نژاد مورد تبعیض قرار گرفته است.»

معترضان در شیکاگو به این خبرگزاری گفتند: «ما برای اعتراض به تیراندازی اخیر و همچنین جلوگیری از چنین اتفاقاتی در آینده به خیابان آمده‌ایم.»

در پژوهشی جدید آمار خشونت علیه آسیایی‌تبار‌های آمریکا در سال گذشته ۳ هزار و ۸۰۰ مورد ذکر شده است. ۶۸ درصد از این موارد را زنان تشکیل داده‌اند.

یک روز پس از تیراندازی آتلانتا، زنی ۷۶ ساله در سانفرانسیسکو در حالیکه از خیابان عبور می کرد، هدف حمله نژادپرستانه قرار گرفت.

پلیس سانفرانسیسکو در واکنش به این خبر اعلام کرد حضور مأموران در مناطق آسیایی‌تبار را بیشتر خواهیم کرد تا از چنین مواردی جلوگیری کنیم.»

به تازگی «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا، و «کامالا هریس» معاون او، در جریان سفرشان به فلوریدای آمریکا، خشونت آمریکایی‌ها علیه آسیایی تبار‌ها را محکوم کردند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار