١۴ پایگاه فعال هلال احمر استان سمنان در طرح امداد و نجات نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: ۲ پایگاه کوهستانی واقع در شهمیرزاد و جنگل ابر شاهرود و ۱۲ پایگاه ثابت جاده‌ای در طرح امداد و نجات نوروزی ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی به مردم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مظفر محمدخانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: طرح امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان از ۲۵ اسفند ٩٩ آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ١۴٠٠ ادامه دارد.

او افزود: روزانه در هر پایگاه پنج نفر و به طورکلی ۱۷۰ امدادگر در استان سمنان در آماده‌باش کامل هستند و در مجموع تعداد امدادگران آماده‌باش این طرح به ۴۶۰ نفر می‌رسد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: روزانه سه آمبولانس و ۱۲ خودروی امداد و نجات به منظور رهاسازی مصدومان آماده به‌کار است.

محمدخانی بیان کرد: تمامی ۱۴ پایگاه طرح نوروزی استان سمنان آمادگی اسکان اضطراری را دارند و امکانات ضروری مانند اقلام خوراکی و پتو به اندازه کافی تدارک دیده شد.

او ادامه داد: پنج دوره آموزشی تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی، پنج دوره آموزش تخصصی جست و جو و نجات در حوادث حمل و نقل جاده‌ای و یک دوره آموزش جست و جو و نجات کوهستان به منظور آماده سازی امدادگران برای نوروز برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: همچنین تمامی نیرو‌ها دوره بازآموزی تخصصی و مرور دانسته‌های قبلی را فراگرفتند.

محمدخانی بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان سمنان آمادگی امدادرسانی درحوادث جاده‌ای و حوادث غیرمترقبه مانند سیل، مفقودی، برف و کولاک را در ایام نوروز دارد.

انتهای پیام / گ

برچسب ها: هلال احمر ، نوروز 1400
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.