۳۵ کشور خواستار توقف فوری کشتار هدفمند در افغانستان شدند

۳۵ کشور عضو گروهی موسوم به «دوستان افغانستان» در یک اعلامیه مشترک افزایش قتل‌های هدفمند در این کشور را محکوم کرده‌ و خواستار توقف فوری و مجازات عاملان این نوع کشتار شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ۳۵ کشور عضو گروهی موسوم به «دوستان افغانستان» در یک اعلامیه مشترک افزایش قتل‌های هدفمند در این کشور را محکوم کرده‌ و خواستار توقف فوری و مجازات عاملان این نوع کشتار شدند.

در این اعلامیه مشترک آمده است که ادامه خشونت‌ها و قتل‌های هدف‌مند در افغانستان که از سوی گروه طالبان، شبکه حقانی، گروه‌های تفنگدار، شبکه‌های تروریستی فرامرزی مانند القاعده و داعش در افغانستان انجام می‌شود، چشم‌انداز صلح را مکدر می‌کند و فضای مدنی و آزادی بیان را آسیب می‌زند و همین طور مانع ارائه خدمات به شهروندان می‌شود.

اتحادیه آفریقا، آسترالیا، بلژیک، کانادا، دانمارک، استونیا، فنلند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، اندونزنیا، ایرلند، جاپان، قرقیزستان،، لبنان، لیتوانیا، هالند، ناروی، لهستان، قطر، کوریای جنوبی، اسپانیا، سریلانکا، سویدن، ترکیه، ترکمنستان، امارات متحده عربی، انگلستان، ایالات متحده آمریکا، افغانستان و برخی کشورهای دیگر پای این اعلامیه امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار