حمله گراز‌ها به اراضی کشاورزی رزن

حمله گراز‌ها در رزن به اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت های نسبتا زیادی وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، داود شیخلر، یکی از کشاورزان شهرستان رزن در این خصوص با بیان اینکه روز گذشته یک گله گراز به مزارع و باغات بنده در روستای «دورنیان» حمله کردند افزود: به بخش زیادی از اراضی زیر کشت گندم و جو و همچنین باغات و لوله‌های انتقال آب باغ خسارت وارد شده است.

او  با بیان اینکه مساحت مزارع و باغات بنده سه هکتار است گفت: محل زندگی گراز‌ها از قدیم در شهرستان رزن و در مزارع و منابع طبیعی روستای دورنیان بوده که هر از گاهی شاهد حمله گله‌ای گراز‌ها بوده‌ایم.

این کشاورز گفت: علی رغم حمله چندین باره گراز‌ها به اراضی کشاورزی، اما ما به هیچ عنوان راغب به شکار آن‌ها نبوده و نیستیم چراکه این اراضی از گذشته خیلی دور محل زندگی این حیوانات بوده است.

مدیر اداره محیط زیست شهرستان رزن نیز با بیان اینکه منابع طبیعی رزن یکی از زیستگاه‌های اصلی گراز‌ها بوده است افزود:کشاورزان این مناطق باید برای جلوگیری از حمله گراز‌ها اقدامات پیشگیرانه‌ای، چون فنس‌کشی انجام دهند.

رضا گوهری تأکید کرد: در گذشته نیز شاهد برخورد گراز با خودرو‌های سواری در شهرستان رزن بودیم و حضور آن‌ها در مزارع تازگی ندارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.