در سال ۹۹ :

۱۷ واحد صنعتی راکد خراسان شمالی به مدار تولید بازگشت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: در سال جهش تولید (۹۹) ۱۷ واحد صنعتی غیرفعال و راکد در شهرک‌های صنعتی این استان به چرخه تولید برگشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سیاوش وحدت مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: براساس مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با گره گشایی از موانع پیشرو، این واحد‌های صنعتی موفق به از سرگیری فعالیت خود شدند که ضمن حفظ سرمایه گذاری حدود ۱۰۰ کارگر نیز به محل کارشان برگشتند.

وحدت افزود: آمار واحد‌های صنعتی برگشت به کار و احیاء شده در سال جهش تولید (۹۹) نسبت به سال قبل از آن بیش از دو برابر افزایش یافت و برنامه اولویت دار شرکت شهرک‌های صنعتی در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نیز برداشتن مشکلات پیشروی صنعت و تحرک بیشتر در این حوزه است.


بیشتر بخوانید


جهش سه برابری تقاضا برای سرمایه گذاری صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته ۳۰ واحد صنعتی در داخل شهرک‌های این استان با حجم سرمایه گذاری ۴۴۱ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و برای حدود ۳۴۰ نفر نیز ایجاد اشتغال شد.

وحدت اظهارداشت: علاوه بر آن در این مدت ۲۰۰ قرارداد جدید سرمایه گذاری صنعتی در داخل شهرک‌ها با کارآفرینان منعقد شد و ۶۳ هکتار زمین صنعتی نیز برای اجرای طرح‌ها در اختیار این سرمایه گذاران قرار گرفت.

او اضافه کرد: در مجموع در سال گذشته جهش تقاضا برای انعقاد قرارداد و دریافت زمین برای سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی این استان نسبت به سال قبل از آن حدود سه برابر رشد داشت به طوری که از ۶۲ قرارداد سال ۹۸ به حدود ۲۰۰ قرارداد در سال ۹۹ رسیده است.

وحدت اظهارداشت: علاوه بر آن واگذاری زمین به کارآفرینان نیز در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ رشد سه برابری را تجربه کرد به طوری که از ۱۷ هکتار سال ۹۸ به حدود ۲۰۰ هکتار در سال ۹۹ رسید.

او  بهره برداری از ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی در داخل شهرک و نواحی صنعتی استان با حجم سرمایه گذاری ۴۴۱ میلیارد ریال را از دیگر کارکرد‌های مثبت در سال جهش تولید بیان کرد که برای ۳۴۰ نفر ایجاد اشتغال شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی اجرای طرح آبرسانی به منطقه ویژه اقتصادی استان در بجنورد، گاز و آبرسانی به ناحیه صنعتی راز و شهید محمدزاده گرمه و اجرای طرح‌های روشنایی در نواحی صنعتی گرمه، مانه و سملقان، شیران؛ شماره سه بجنورد و مهمانک را از طرح‌های مهم عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعلام کرد و افزود: در مجموع ۳۵ قرارداد اجرای عملیات عمرانی در شهرک‌ها و نواجی صنعتی با اعتبار یک هزار میلیارد ریال در سال گذشته منعقد و در دست اجرا قرار گرفت.

وحدت تامین زمین برای چهار واحد صنعتی پیش قلعه؛ جرگلان؛ غلامان و صفی آباد را براساس مصوبه سفر رییس جمهوری به استان خراسان را از دیگر کارکرد‌های مهم شرک‌های صنعتی این استان در سال جهش تولید اعلام کرد.

خراسان شمالی ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی با ۲۸۷ واحد صنعتی فعال با سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان دارد که افزون بر چهار هزار کارگر در این واحد‌های صنعتی اشتغال دارند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.