استاندار زنجان:

تردد تجمعی نوروز امسال ۱۱۳ درصد افزایش دارد

استاندار زنجان در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: تعداد حوادث جاده‌ای در استان نسبت به نوروز سال قبل ۲۸۳ درصد، بیشتر شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، فتح الله حقیقی استاندار زنجان در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس گفت:  متاسفانه نتیجه  توجه نکردن به توصیه ها و  موارد بهداشتی، افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا را در پی خواهد داشت و افزایش ترددهای بین شهری موید این ادعاست.

او با اشاره به اینکه ما بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید می کنیم اما متاسفانه عده‌ای با سهل انگاری خود در این حوزه، فاجعه می آفریند، افزود: هم‌اکنون رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم  به زیر ۶۰ درصد رسیده است و برخی ها کار را به جایی رسانده اند که وقیحانه شیوه های بهداشتی را زیر پا می گذارند.

 استاندار زنجان با اشاره به برخی آمارهای ارائه شده از سوی دستگاه های مختلف  یادآور شد: ترددهای تجمعی جاده‌ای در ورودی های استان، از تاریخ  ۲۵  اسفند سال ۹۹ تا دوم فروردین ۱۴۰۰، نزدیک به ۱۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ افزایش نشان می‌دهد.

 استاندار زنجان، تردد تجمعی در خروجی های استان را با ۱۳۵.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ افزایش یافت خاطرنشان کرد: به همین نسبت تعداد حوادث جاده‌ای استان نسبت به سال ۹۹، ۲۸۳ درصد، افزایش نشان می دهد که از ۶ حادثه در سال ۹۹، به ۲۳ حادثه در مدت مشابه امسال رسیده است.

حقیقی از افزایش یک هزارو ۵۶ درصدی افراد حادثه دیده خبر داد و افزود: تعداد افراد حادثه دیده، از ۹ نفر در سال ۹۹،  به ۱۰۴ نفر در سال۱۴۰۰، افزایش داشته که در نوع خود بی سابقه است.

استاندار زنجان به افزایش تعداد مصدومین را از پنج نفر به ۴۲ مصدوم و افزایش ۷۴۰ درصدی این آمار اشاره کرد و گفت: اگر آمار نهادهای دیگر هم اضافه شود بی شک آمار بیش از این خواهد بود.

 

انتهای پیام/ژ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.