بیمه شدگان بالای ۶۵ سال بدون فرانشیز پذیرش می‌شوند

مدیر درمان تامین اجتماعی قم از آغاز پرداخت حق فرانشیز بیمه شدگان تامین اجتماعی بالای ۶۵ سال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علیمحمدی،مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی قم با اشاره به آغاز طرح پرداخت حق فرانشیز بیمه شدگان تامین اجتماعی بالای ۶۵ سال از ۲۱ اسفند ماه پارسال گفت:در جهت طرح تکریم سالمندان ،بیمه‌شدگان ۶۵ سال و بالاتر در تمامی بیمارستان‌های دولتی سراسر استان رایگان و بدون فرانشیز پذیرش می‌شوند.

او افزود:بیمه شدگان زیرپوشش همچنین در مراجعه به مراکز درمانی دانشگاهی از پرداخت حق فرانشیز تجهیزات پزشکی نیز معاف شدند.


علیمحمدی افزود: بیشتر بیمه شدگان باید ۱۰ درصد هزینه درمان و تجهیزات را پرداخت می‌کردند که با اجرای این طرح همه مراحل بستری و تجهیزات رایگان خواهد بود.


او در تشریح عملکرد سال ۹۹ گفت: پارسال تامین اجتماعی  به علت ویروس کرونا پرکارترین سال کاری را پشت سرگذاشت.


مدیر درمان تامین اجتماعی ،خدمات دهی به ۷ هزار و ۵۰۰ و بستری هزار و ۱۰۰ بیمار کرونایی ،خرید تجهیزات پزشکی ۱۰ برابر بودجه مصوب را از مهم ترین اقدامات  برشمرد و افزود: از پارسال اجرای طرح نسخه الکترونیکی در قم کلید خورد که هم اکنون  ۶۳ درصد اجرایی شده است و تا دو ماه آینده پوشش این طرح به ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت.


او بایگانی سوابق درمانی بیماران و کمک به تشخیص بهتر پزشکان و همچنین پرداخت به روز ۷۰ درصد حساب پزشکان و ارتقای کارایی و اعتبار دفترچه‌های تامین اجتماعی را از مهم ترین ویژگی‌های اجرای این طرح اعلام کرد.


مدیر درمان تامین اجتماعی با اشاره به بودجه درمانی ۵۰۰ میلیارد تومانی پیش بینی کرد امسال بیش از ۶۰ هزار بیمار در مراکز درکانی ملکی و طرف قرارداد بستری و خدمات دریافت کنند و ۳/۵ تا ۴ میلیون نفر نیز مراجعه به این مراکز داشته باشند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار