افزایش تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی در اسکو

فرماندار شهرستان اسکو گفت:با افزایش تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی به ۱۳ نفر در اسکو زنگ خطر ورود به وضعیت نارنجی و حتی قرمز به صدا در آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، رضی منش فرماندار شهرستان اسکو با ابراز نگرانی از افزایش کرونای انگلیسی در شهر‌ها و روستا‌های حوزه شهرستان اسکو گفت: تمامی افراد در تماس نزدیک با مبتلایان شناسایی و از حدود۲۹۰ نفر تست کرونا گرفته شده و منتظر اعلام نتایج هستیم.

 رضی منش با بیان اینکه کلیه مبتلایان به کرونای انگلیسی در ایزوله کامل هستند و اطرافیان و افراد در تماس نزدیک با آن‌ها در قرنطینه به سر می برند ت گفت: افراد براساس تشخیص پزشک معالج بستری می‌شوند و اگر حال عمومی شان خوب باشد نیاز به بستری شدن ندارند.

او همچنین با تاکید بر اینکه کلیه ۱۳ نفر مبتلا به کرونای انگلیسی به احتمال از شهرستان‌های مجاور مبتلا شده اند و منشا بیماری همه آن‌ها عمدتا تماس با افراد آلود بوده است گفت: اگر مردم و میهمانان نوروزی شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند طی چند روز آینده مطمئنا وضعیت شهرستان از زرد به نارنجی و حتی قرمز تغییر خواهد کرد در آن صورت محدودیت‌های شدیدی اعمال خواهد شد.

او افزود: در صورت ورود به شرایط نارنجی مجبور به جلوگیری از ورود خودرو‌ها با پلاک غیر بومی خواهیم شد و مسافران ملزم خواهند شد که طی ۲۴ ساعت شهرستان را ترک نمایند.

رضی منش لغو برگزاری هرگونه مراسم با هر تعدادی را در صورت ادامه این روند و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از دیگر محدودیت‌های احتمالی اعلام کرد.

رئیس ستاد کرونای اسکو همچنین تعداد بستری‌های فعلی در بیمارستان اسکو را ۵ نفر اعلام کرد و گفت: حال عمومی همه آن‌ها خوب است و هیچ یک از بستری‌ها در حال حاضر از مبتلایان نوع انگلیسی کرونا نیستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.