کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت اقامتی همدان پر شد

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: کمتر از ۲۰ درصد از ظرفیت اقامتی همدان پر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی خاکسار، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه نوروز امسال برنامه ستاد ملی و استانی کرونا و ستاد اجرایی خدمات سفر عدم تبلیغ سفر بوده است، اظهار داشت: در واقع هیچ گونه تبلیغی برای سفر و جذب مسافر نداریم و توصیه می‌کنیم هموطنان به علت سلامت خود و مردم شهر‌های میزبان سفر نروند.

او افزود: به دلیل اینکه عده‌ای از هموطنان قطعا سفر می‌روند و به استان همدان نیز می‌آیند ستاد اجرایی خدمات سفر استان در اداره کل میراث فرهنگی مستقر شده و ملزم است که خدمات مطلوبی به مسافران ارائه کند.

خاکسار با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مباحث نظارتی را مستمر پیگیری می‌کند، گفت: نظارت و بازدید از مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی به جد و مستمر انجام می‌شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بیان کرد: به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا در مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و گردشگری نظارت می‌شود تا علاوه بر ارائه خدمات مطلوب به مسافران، نگرانی هم شهری‌ها نیز برطرف شود.

خاکسار با بیان اینکه امسال چندان بر روی مسئله آمار مسافر و بازدید‌ها مانور داده نمی‌شود و آمار چندان برای استان اهمیت ندارد و مسئله سلامت هموطنان بسیار مهم است، بیان کرد: امسال تنها مراکز رسمی یعنی هتل ها، مهمانپذیر، هتل آپارتمان‌ها، مراکز بوم گردی‌ها و مجتمع‌های گردشگری به مسافران خدمات ارائه می‌دهند و در باقی مراکز سطح استان نظیر مدارس و خانه مسافر‌ها پذیرش مسافر ممنوع است.

او با تأکید بر اینکه امسال آمار‌ها چندان چشمگیر نیست و کمتر از ۲۰ درصد از ظرفیت اقامتی استان تاکنون پر شده است، اضافه کرد: پیش بینی ما این بود که در این ایام مراکز اقامتی پر شود و مشکل اسکان داشته باشیم، اما این اتفاق نیفتاد و سایر استان‌ها نیز چنین وضعیتی دارند البته به جز استان‌های شمال کشور که این مسئله نشان دهنده رعایت مردم و جدی گرفتن توصیه‌های ستاد ملی کرونا است.

انتهای پیام/د

برچسب ها: کروناویروس ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.