حدود چهار هزار مسافر ورودی در سیستان و بلوچستان غربالگری شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و ۸۰۰ مسافر در مبادی ورود به کشور در سه پایانه مرزی این استان غربالگری کرونا شدند.

علیرضا میربها الدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: امدادگران مستقر در مبادی مرزی استان از ابتدای اجرای طرح مراقبت‌ بهداشتی سه هزار و۸۱۸ نفر را مورد غربالگری کرونا قرار دادند.

او افزود: مجموع افراد غربالگری شده سه هزار و ۴۴۳ نفر مشکوک به کرونا شناسایی و تست فوری از آنان انجام شد که از ابتدای اجرای طرح تنها ۲ نفر با تست مثبت در مرز میرجاوه شناسایی و به قرنطینه موقت ارجاع داده شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این مراکز خدمات غربالگری از جمله تست فوری تشخیص کرونا، تب سنجی، خدمات امدادی و توزیع ماسک و مایع ضد عفونی انجام می‌شود.

او  تصریح کرد: هم‌اینک ۲ طرح ملی در سیستان و بلوچستان در حال اجراست یکی امداد و نجات نوروزی که تا ۱۵ فروردین در دستورکار قرار دارد و در قالب این طرح ۲۸ پست جاده‌ای، یک پست کوهستان و یک تیم واکنش سریع در مرکز است.

میربها الدین ادامه داد: طرح دوم؛ طرح مراقبتی بهداشتی مرزهای مجاز و رسمی کشور که بر اساس تفاهم‌نامه در بخش زمینی پست میلک، میرجاوه و ریمدان از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۹ مستقر هستند و برنامه‌های تب سنجی تست فوری و تست پی سی آر با همکاری عزیزان در مراکز بهداشت در حال انجام است.

او  خاطرنشان کرد: ضمن اینکه عزیزان ما در این دو طرح ملی در حال خدمت هستند طرح شهید سلیمانی نیز به قوت خودش باقی است

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار